kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸

اخبار کوتاه از فوتبال


 
  لغو سفر استقلال به جم
اعضای تیم فوتبال این باشگاه عصر دیروز راهی فرودگاه مهرآباد شدند تا با پروازی چارتر راهی عسلویه شوند و خود را برای دیدار امروز برابر پارس جنوبی جم آماده کنند. با وجود اینکه بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال در فرودگاه مهرآباد حضور پیدا کردند اما پس از دقایقی فرودگاه را ترک کردند و به خانه برگشتند. سعادتمند مدیرعامل استقلال در خصوص دلایل لغو پرواز تیمش به جم گفت: متاسفم که تعدادی از بهترین‌های ما دچار بیماری کرونا شده‌اند و ما جلوی اعزام تیم را گرفتیم و مجددا برای امروز(یکشنبه) صبح بلیت پرواز گرفتیم که اگر لازم شد تیم اعزام شود. ما منتظر نتیجه قطعی تست‌ها هستیم تا درباره سفر به جم تصمیم گیری کنیم. سعادتمند در پایان صحبت‌هایش با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: چرا باید جان بازیکنان ما در این شرایط به خطر بیفتد؟ چرا جایی که طبق مصوبه شورای تامین وضعیت قرمز دارد، باید ما در آنجا بازی کنیم؟
شیعی: اساسنامه تا ۲ روز آینده جمع‌بندی می‌شود
عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت تا دوشنبه مسائل مربوط به اساسنامه این فدراسیون جمع‌بندی خواهد شد.محمود شیعی، عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران درخصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون دوست ندارد تعلیق اتفاق بیفتد و فدراسیون در وهله آخر تصمیمی می‌گیرد که به نفع فوتبال باشد. تاکنون خبری در این خصوص ندارم اما ظرف دو روز آینده مسائل مربوط به اساسنامه جمع‌بندی خواهد شد.شیعی درباره ادامه حضور کفاشیان در فدراسیون فوتبال گفت: هنوز جلسه‌ای گذاشته نشده و تا جلسه هیئت‌رئیسه برگزار نشود، نمی‌توان در این خصوص نظر داد.
دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با سوریه
شاگردان اسکوچیچ در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی سوریه می‌روند.به گزارش سایت «Syria Pro Sport» خبر داد فدراسیون سوریه برای برگزاری 2 دیدار تدارکاتی با تیم‌های ملی ایران و عراق در راستای آماده ‌سازی تیم برای انتخابی جام جهانی 2022 به توافق رسید.قرار است دیدارهای سوریه با ایران در تاریخ 3 سپتامبر(13 شهریور) و با عراق در تاریخ 8 سپتامبر(18 شهریور) برگزار شوند. شاگردان اسکوچیچ در مرحله اول گروهی انتخابی جام جهانی 2022 چهار دیدار حساس پیش رو دارند.ایران در گروه سوم این رقابت‌ها اکنون با 6 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. عراق و بحرین به ترتیب با داشتن 11 و 9 امتیاز در رده اول و دوم گروهی قرار دارند.
پاشازاده سرمربی جدید سپیدرود
پس از برکناری نادر دست نشان از هدایت تیم سپیدرود، ظهر روز شنبه این باشگاه با مهدی پاشازاده به عنوان سرمربی به توافق رسید. پاشازاده درباره اینکه چرا هدایت تیم هفدهم جدول لیگ دسته اول را بر عهده گرفته است، گفت: من هدایت سپیدرود را بر عهده گرفتم، چون دیوانه هستم، دیوانه انجام دادن کارهای سخت! در پارس جنوبی، شاهین، راه‌آهن و چند تیم دیگر هم شرایط سخت بود، ولی کارم را انجام دادم و به موفقیت هم رسیدم. البته برای ماندن در لیگ دسته اول کار سختی داریم، ولی تلاش می‌کنیم تا در نهایت به هدف‌مان برسیم و این تیم را در لیگ حفظ کنیم. ما می‌جنگیم تا به هدف‌مان برسیم.
ژاوی پیشنهاد سرمربیگری بارسلونا را پذیرفت
ستاره سابق بارسلونا برای هدایت این تیم به این باشگاه بازخواهد گشت. نشریه «موندو دپورتیوو» چاپ کاتالونیا با انتشار گزارشی مدعی شد ژاوی هرناندس پیشنهاد باشگاه بارسلونا برای سرمربیگری آبی‌واناری‌ها را پذیرفته است و با پایان فصل جاری، مأموریتش را در این باشگاه آغاز خواهد کرد.روند نه‌چندان خوبی که بارسلونا با کیکه ستین در پیش گرفته، باعث نارضایتی مدیران این باشگاه کاتالونیایی شده و آنها را از همین حالا به این فکر واداشته تا سرمربی خود را تغییر دهند. در همین راستا آنها که در ماه ژانویه هم مذاکراتی با ژاوی داشتند، در نهایت موفق شدند موافقت ستاره سابق باشگاه را برای قبول هدایت بارسا بگیرند.کیکه ستین که در ماه ژانویه جانشین ارنستو والورده شد، تیم تحت‌هدایتش در حال حاضر صدر جدول رده‌بندی لالیگا را به رئال مادرید واگذار کرده و گفته می‌شود ستاره‌های بارسا هم رابطه خوبی با او ندارند. ژاوی 40 ساله هم که بین سال‌های 1998 تا 2015 برای تیم اصلی بارسلونا بازی می‌کرد، پیش از این بارها از رویایش برای سرمربیگری این تیم سخن گفته است. او از سال 2019 در اولین تجربه سرمربیگری‌اش هدایت السد قطر را برعهده‌دارد.
فیفا، سرمربی تیم ملی فوتبال را محکوم کرد
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ظرف 45 روز باید غرامت 40 هزار دلاری باشگاه صنعت آبادان را پرداخت کند. پس از شکایت باشگاه صنعت نفت آبادان از دراگان اسکوچیچ به کمیته وضعیت فیفا، وی به پرداخت غرامت نیمی از هزینه دادرسی و جریمه دیرکرد به این باشگاه محکوم شد.