kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
ظریف در دیدار با بشار اسد:

با شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت ایران از مقاومت رخ نخواهد داد

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: با شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و مبارزه با تروریسم در منطقه رخ نخواهد داد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که پیش از ظهر دیروز (دوشنبه) به دمشق سفر کرده بود، با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در ابتدای این دیدار مراتب تسلیت دولت وملت سوریه بخاطر جان باختگان کرونا در ایران را ابراز داشت.
به گزارش مهر، رئیس‌جمهور سوریه همچنین با ‌اشاره به شهادت سردار سلیمانی به نقش بی‌بدیل این سردار شهید در مبارزه علیه تروریسم در سوریه ‌اشاره و از همراهی با ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی رئیس‌جمهور سوریه پیرامون جانباختگان کرونا اظهار داشت: اکنون نیات واقعی آمریکا در رابطه با عدم رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌ها در شرایط سخت مبارزه با این بیماری بر ملأ شده است.
وی همچنین از حضور نمایندگان سوریه در ایران برای مراسم تشییع و بزرگداشت سردار شهید سلیمانی قدردانی و تأکید کرد با شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و مبارزه با تروریسم در منطقه رخ نخواهد داد.
ظریف با‌اشاره به تماس تلفنی روز یکشنبه پترسون نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و مشورتهایی که قرار است در آینده نزدیک بین ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه برگزار شود، پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، تحولات ادلب و همچنین روند سیاسی با رئیس‌جمهور این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به سوریه با ولید معلم همتای سوری خود دیدار کرد. وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی‌ایران و سوریه در این دیدار پیرامون تحولات سوریه، روند سیاسی، مبارزه با تروریسم و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر یکروزه به سوریه، دمشق را به قصد تهران ترک کرد.