kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

احتمال اتمام زودهنگام سال تحصیلی در صورت طولانی شدن زمان اجازه بازگشایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر زمان اجازه بازگشایی به سال تحصیلی آینده لطمه بزند، ناگزیر به اتمام سریع‌تر سال تحصیلی فعلی هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه دیدار با نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تمدید تعطیلی دو هفته‌ای مدارس و ارزیابی شرایط برای بازگشایی مدارس اظهار داشت: بعد از این مرحله درباره همکاران من در آموزش و پرورش سناریو‌های مختلفی را بررسی می‌کنند تا ارزیابی از محتوای آموزشی داشته باشند؛ البته معلمان تلاش کردند تا جریان آموزشی را برقرار کنند.
حاجی میرزایی ادامه داد: در این جلسه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در جریان برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش قرار گرفتند و نمایندگان دغدغه‌های خود را اعلام کردند؛ در مرحله بعدی ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری نهایی را خواهد داشت.
وی تاکید کرد: افرادی که دغدغه کنکور دارند، بعد از پایان سال تحصیلی، سه هفته برای کنکور فرصت دارند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات از وزارت بهداشت بعد از پایان فروردین برای فعالیت مدارس و سال تحصیلی تصمیم‌گیری می‌کنیم، همچنین به خانواده اطمینان می‌دهم سلامت دانش‌آموزان برای ما اهمیت دارد، ستاد ملی کرونا به ما تفویض کرده است در مناطقی که اجازه داریم مدارس دایر شود نوبتی اداره شوند و همچنین تعداد دانش‌آموزان کمتر باشد.
حاجی‌میرزایی گفت: تمهیداتی اندیشیده شده است تا برای دروس غیرحضوری، برخی از طریق کار‌های تحقیقاتی و بخشی به صورت حضوری انجام خواهد شد. در نظر داریم اگر زمان اجازه بازگشایی به سال تحصیلی آینده لطمه بزند، ناگزیر به اتمام سریع‌تر سال تحصیلی قبلی هستیم.
احتمال اتمام
 امتحانات دبیرستانی‌ها در تیر
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری درباره کنکور با سازمان سنجش است، گفت: کنکور بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم دانش‌آموزان برگزار می‌شود و برای همین کنکور تابعی از بازگشایی مدارس است و حدس می‌زنیم خردادماه ایام امتحانات باشد و با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌آید امتحانات تا بخشی از تیرماه ادامه پیدا کند.
به گزارش ایسنا، علیرضا کمرئی با اشاره به تحقق70 درصدی آموزش‌ها تا امروز، افزود: در ایران 15 میلیون دانش‌آموز به‌دلیل پیشگیری از کرونا تعطیل هستند و از آنجا که سلامت دانش‌آموزان اولویت اول ماست باید مجوز حضور دانش‌آموزان داده شود و سلامت قطعی تضمین شود.