kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸

آقای ترامپ! به جای لاف زدن به داد مردم کشورت برس

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی طی روزهای گذشته مدعی شده بود که ایرانی‌ها برای مقابله با کرونا دچار مشکلات زیادی شده و برای دریافت کمک از ما باید تماس بگیرند و درخواست کنند که انتشار تصاویر آزاردهنده اجساد انباشته شده جان‌باختگان کرونا در بیمارستان‌های نیویورک نشان می‌دهد، ‌ترامپ به جای لاف زدن درباره کمک به مردم ایران بهتر است به داد مردم کشور خودش برسد.

دونالد ‌ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنجشنبه ۱۴ فروردین که در پاسخ به پرسشی درخصوص کاهش تحریم‌های ایران برای مقابله با ویروس کرونا، گفت که تهران چنین درخواستی را از واشنگتن نکرده است که اجازه داده شود، تجهیزات پزشکی به این کشور ارسال شود.
وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره شرایط لغو تحریم‌های ایران در حالی که آن کشور با بحران شیوع ویروس جدید کرونا، کووید۱۹ رو‌به‌رو است مدعی شد: «تمام کاری که ایرانی‌ها باید انجام دهند این است که با ما تماس بگیرند و درخواست کمک کنند.»
‌ترامپ در ادامه به ادعاهای مضحک خود اضافه کرد که من فکر می‌کنم ایرانی‌ها عاشق آمریکا هستند. آنها دوست دارند برخی از چیزهایی که ما داریم را آنها هم داشته باشند.
این لاف و گزاف‌های ‌ترامپ در حالی بیان شد که دیروز تصاویری از بیمارستان «وایکاف» نیویورک منتشر شد که نشان می‌دهد اجساد قربانیان ویروس کرونا را در کیسه‌های مخصوص در راهروهای بیمارستان رها کرده‌اند. به نوشته وبگاه «دیلی‌میرور» این تصاویر آزاردهنده نشان می‌دهد تعداد زیادی از اجساد جان‌باختگان ویروس کرونا در کیسه‌های نارنجی‌رنگ در راهروهای بیمارستان پشت‌سر هم قرار گرفته و رها شده‌ است.
این وبگاه انگلیسی نوشت: «در سراسر شهر نیویورک بیمارستان‌ها از مبتلایان ویروس کرونا لبریز شده و مجبور هستند از هر فضای موجود در این مراکز درمانی استفاده کنند.»
بر این اساس، تصاویر دیگر اعضای کادر درمانی بیمارستان وایکاف را نشان می‌دهد که مشغول قرار دادن کیسه‌های اجساد قربانیان کرونا در کامیون‌های یخچال‌دار هستند؛ کامیون‌هایی که فعلاً به‌عنوان سردخانه‌های موقت استفاده می‌شوند. به نوشته دیلی‌میرور، با پر شدن ظرفیت سردخانه‌های نیویورک، اکنون این کامیون‌ها به وفور در سراسر این شهر دیده می‌شوند.
ایالت نیویورک در آمریکا که به گفته رئیس‌جمهور این کشور، وضعیت فاجعه‌زده‌ای دارد، از جمله مناطقی است که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کووید۱۹ دیده و تا کنون علاوه‌بر ۱۲۲ هزار مبتلا، ۴۱۵۹ مورد فوتی نیز ثبت کرده است.پیشتر دکتر «دبرا برکس» هماهنگ‌کننده کارگروه کروناویروس کاخ سفید گفته بود ویروس کرونا می‌تواند ۱۰۰هزار تا ۲۴۰هزار قربانی روی دست دولت آمریکا بگذارد.
در چنین شرایطی باید به رئیس‌جمهور متوهم آمریکا گفت به جای لاف زدن درباره کمک به مردم ایران بهتر است به داد مردم کشور خودش برسد.