kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲

کرونا جان رئیس بیمارستان شهید مدنی آذرشهر را گرفت

رئیس روابط عمومی علوم پزشکی تبریز از شهادت اولین مدافع سلامت آذربایجان شرقی خبر داد.

 
تبریز- خبرنگار کیهان:

«جمال‌الدین حسینی» گفت: دکتر میرعباس هاشمی، رئیس بیمارستان شهید مدنی آذرشهر، بر اثر کرونا، دیروز به شهادت رسید.
وی افزود: مرحوم هاشمی اولین شهید مدافع سلامت کادر درمانی این استان است که متخصص بیهوشی نیز بود.
حسینی تصریح کرد: نزدیک به 100 نفر از کادرهای درمان آذربایجان شرقی کرونا گرفته‌اند.
همچنین «مسعود فقیه دینوری» رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز گفت: هر روز بیش از 700 دست لباس حفاظتی مخصوص، افزون بر 1 هزار ماسک ان 95 و 5 هزار ماسک معمولی بنددار بین پرستاران و پزشکان و کارکنان این بیمارستان برای کمک به مقابله با کرونا و درمان بیماران کرونایی توزیع می‌شود.
رئیس علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونا در آذربایجان شرقی تا نصف شب یک‌شنبه شب به 205 نفر رسید. محمدحسین صومی گفت: 7/9 مورد جدید از ابتلا به کرونا در استان شناسایی شده است. وی افزود: در حال حاضر در این منطقه 1976 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.
همچنین جواد رحمتی رئیس کمیته بهداشت محیط ستاد مقابله با کرونا آذربایجان شرقی در نشست این کمیته در استانداری اظهار داشت: متأسفانه مردم پس از 13 فروردین به نحو خطرناکی به روال عادی زندگی بازگشته‌اند در حالی که شرایط کرونایی برطرف نشده است.
در نشست ستاد کرونای تبریز نیز بر ادامه طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا تا 23 فروردین جاری و پلمب واحدهای متخلف سطح شهرستان بدون اخطار قبلی تأکید شد و بر لزوم پیگیری تمهیدات برای فروش اینترنتی احتیاجات خانواده‌ها تأکید بعمل آمد. ضد عفونی‌سازی مستمر تبریز توسط شهرداری و ممانعت از تردد خودروهای غیر بومی و فعال‌سازی دوربین‌های پلاک خوان و نیز برخورد با واحدهای غیرمجاز حاشیه شهر که به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند، از مصوبات این ستاد بود.
ترمینال تبریز نیز تا 23 فروردین تعطیل بوده و حرکت کلیه اتوبوسهای مسافربری از ترمینال‌های شهر و برعکس، ممنوع می‌باشد.
علیار راستگو معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی نیز از کاهش مصرف 1 میلیون لیتری بنزین در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: مصرف روزانه بنزین از 2 میلیون و 700 هزار لیتر به 1 میلیون و 700 هزار لیتر رسیده است. وی افزود: این کاهش تا سیزده بدر امسال 1 میلیون و 200 هزار لیتر بود. راستگو در عین حال افزود: برای اعیاد و از جمله نیمه شعبان هیچ جشنی و تجمعی برگزار نخواهد شد. کرونا 3 هفته پیش باعث فوت محمد قلی‌پور مدیرعامل آتش‌نشانی تبریز شد.