kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
رئیس ‌ستاد مبارزه با قاچاق اعلام کرد

صرفه‌جویی 9 میلیارد لیتری در مصرف سوخت

رئیس‌ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قرار است کالاها را با راه‌اندازی ۲۳ سامانه، زیر پوشش ببریم، گفت: با سد کردن قاچاق، حدود ۹ میلیارد لیتر صرفه‌جویی در سوخت داشتیم.




علی مویدی خرم‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر در مورد ادامه روند مبارزه با قاچاق در حوزه‌های دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: اتفاقات جدیدی که در حوزه رهگیری در حال رخ دادن است همچون طرح رهگیری سیگار، موید این مسئله است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تمام توان و با به‌کارگیری ظرفیت تمام دستگاه‌ها به سمتی حرکت می‌کند که در هیچ نوع کالایی شاهد قاچاق نباشیم. رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: به عنوان مثال در حوزه لوازم خانگی، بحث شناسه دار کردن کالاها را داریم که پس از این فرایند، اگر کالایی در این حوزه بدون شناسه باشد، مورد برخورد قرار می‌گیرد.
مویدی ادامه داد: در ستاد بر این موضوع متمرکز هستیم که تمام کالاها را با راه‌اندازی ۲۳ سامانه، زیر پوشش سامانه‌ها ببریم تا بحث قاچاق خودبه‌خود و به‌صورت گام‌به‌گام رفع شود. وی با بیان اینکه در بحث سوخت اتفاق بزرگی افتاده است، گفت: در دو سال و نیم گذشته نزدیک به ۹ میلیارد لیتر صرفه‌جویی از مسیر سوخت داشتیم. سامانه‌هایی را در وزارت نفت و دستگاه‌های مرتبط با تأمین و توزیع سوخت، را راه‌اندازی کردیم که نیل به قاچاق را کاهش می‌دهد. این مسئله نشان می‌دهد هم در وزارت نفت و دستگاه‌های مرتبط با هدایت ستاد در جهت نظم بخشی به بحث سوخت توفیقات خوبی حاصل شده است.
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بخش کوچکی خروج سوخت داریم که با تکمیل سامانه‌ها و نهایی شدن اقداماتی که در جدار مرز انجام می‌دهیم، به حداقل خواهد رسید. مویدی در پاسخ به این سؤال که چگونه جلوی خروج سوخت به صورت لوله‌کشی را خواهید گرفت، اظهار داشت: قاچاق سوخت از این طریق نسبت به گذشته کاهش یافته است اما به هر حال افرادی به دنبال کسب منافعی هستند که البته در حال مقابله هستیم. البته باید تاکید کنم قاچاق سوخت از این طریق حجم قابل‌توجهی هم نیست.