kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳

5 نفر در شهرهای ساوه، همدان، نیشابور و کرج بر اثر کرونا جان باختند

پنج نفر در شهرهای ساوه، همدان، نیشابور و کرج بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: دو خانم سالمند مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های این شهر جان خود را از دست دادند.
عباس نیکروش به ایرنا، گفت: کهولت سن، داشتن زمینه بیماری‌های قلبی و کلیوی و علائم حاد تنفسی و تب را وجه مشترک هر دو شخص فوت شده بر اثر کرونا ویروس در ساوه اعلام کرد.
نیکروش گفت: یکی از این بیماران خانمی ۸۷ ساله با سوابق بیماری‌های قلبی، ریوی، کبدی و کلیوی بود که پس از دو روز بستری شدن در بیمارستان شهید چمران در برابر ویروس کرونا تاب مقاومت را از دست داد و درگذشت.
وی اظهار داشت: دومین فرد فوت شده نیز خانمی ۸۲ ساله بود که دارای بیماری زمینه‌ای قلبی، کلیوی و مزمن خونی بود و پس از یک روز بستری شدن در بیمارستان شهید مدرس جان خود را از دست داد.
وی افزود: اکنون یک بانوی ۷۸ ساله اهل کشور افغانستان نیز با ابتلا به کرونا در بیمارستان شهید مدرس تحت مراقبت‌های ویژه است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان  نیز گفت: یک نفر در همدان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.
منوچهر کرمی افزود: نخستین فرد مشکوک به کرونا روز چهارشنبه هفته گذشته شناسایی شد با این وجود بیشتر مبتلایان به کرونا ویروس بهبود کامل پیدا می‌کنند و شهروندان نگران نباشند چراکه سطح مراقبت در استان در بالاترین درجه است.
گفتنی است مدارس و دانشگاه‌های همدان از روز یکشنبه هفته جاری به منظور مقابله با کنترل کرونا تا پایان هفته تعطیل اعلام شد.
همچنین هیئت ‌رئیسه دانشگاه بوعلی سینای همدان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کلاس‌های درس این دانشگاه را تا پایان سال تعطیل کرده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز طی بیانیه‌ای از فوت یک بیمار هفتاد ساله مبتلا به کرونا در این شهر خبر داد.
محسن عظیمی‌نژاد‌، اعلام کرد: از ۲۰ بیمار دارای علائم بیماری دستگاه تنفسی فوقانی که طی هفته گذشته در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور بستری شده بودند نمونه‌گیری شد و ۱۰ نفر از آنان با بهبود وضعیت و به دست آوردن سلامتی از بیمارستان مرخص شدند.
وی افزود: یک نفر از این بیماران که دارای سن بیش از هفتاد سال بود فوت کرد که آزمایشات اولیه شواهدی مبنی بر ابتلای وی به کرونا را نشان می‌دهد.
وی گفت: سایر بیماران بستری در بیمارستان تحت نظر بوده و علائم بالینی آنها روند بهبودشان را نشان می‌دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز هم اعلام کرد که اولین مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این استان ثبت شد.
سید حسن اینانلو‌، اظهار داشت: این بیمار طی چند روز  اخیر تحت مراقبت‌های پزشکی ویژه قرار داشت که جان خود را از دست داد.
وی بدون اشاره به هویت این فرد فوت شده  گفت‌: طبق گزارش‌های رسمی سه نفر در استان البرز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که یکی از آنان جان باخت.
سن این بیماران  به ترتیب یک نفر ۴۹ ساله و ۲ نفر ۵۹ ساله اعلام شده است.
مدارس و دانشگاه‌های استان تا آخر هفته جاری تعطیل اعلام  شده است.
تاکید مسئولان بهداشتی استان البرز بر عدم حضور مردم در سطح شهر و اماکن عمومی است.