kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
سازمان خصوصی‌سازی خبر داد

آغاز واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان

رئیس‌ سازمان خصوصی‌سازی از واریز سود سهام عدالت از دیروز (شنبه) تا پایان هفته خبر داد.

علیرضا صالح  اظهار داشت: سود سهام عدالت سال 97 بدون اولویت‌بندی مشمولین از ساعت هشت صبح شنبه در تمامی بانک‌ها واریز شد. با توجه به تعداد مشمولین که حدود 42 میلیون نفر هستند ممکن است واریز این سود به حساب بعضی از بانک‌ها تا انتهای هفته به طول بینجامد، اما در این دوره ما تقریباً تمام سود مشمولین را واریز خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی افزود: از سود سال 97 سهام عدالت مشمولین تنها عددی حدود 4000 یا 5000 تومان برای هر یک میلیون تومان سهم باقی می‌ماند که ما تلاش می‌کنیم تا پایان اسفند آن را هم واریز کنیم تا سود سال 97 کاملاً تسویه شود. رئیس ‌سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: سود سهام عدالت سال 97 مشمولین برای هر سهم یک میلیون تومانی 205 هزار تومان است که با توجه به اینکه مشمولینی که زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی هستند مالکیت صددرصد سهام خود را در اختیار دارند. این عزیزان 205 هزار تومان را به صورت کامل دریافت می‌کنند، اما دیگر مشمولین که مالک بخشی از سهام خود هستند به همان نسبت درصدی که مالکیت سهام دارند از 205 هزار تومان سود خود را دریافت می‌کنند. صالح  اضافه کرد: تاکنون از 49 میلیون نفر مشمولین دریافت سهام عدالت حدود پنج میلیون نفر شماره شبای خود را اعلام نکرده‌اند که سهام آنها نیز محفوظ و در حسابشان نگهداری می‌شود تا زمانی که شماره شبای خود را اعلام کنند و سود این دوره و دوره‌های پیشین را به صورت یکجا دریافت کنند. وی با ‌اشاره به اینکه مشمولان سهام عدالت برای آگاهی از مقدار سهام عدالت خود می‌توانند به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir مراجعه کنند، گفت: برگه‌های اولیه سهام عدالتی که در دست مشمولان هست، ملاک ارزش سهام عدالت آنها و سودی که به آن تعلق می‌گیرد نیست و همانطور که ‌اشاره شد مشمولان برای آگاهی از میزان سهام عدالت خود و همچنین سودی که به آنها تعلق می‌گیرد، صرفاً باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.
رئیس ‌سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: از زمان آغاز طرح سهام عدالت در کشور تا سال 1395 مطابق قانون، سود سهام عدالت مشمولان به‌جای پرداخت به آنها بابت اقساط سهامشان به خزانه واریز شد و پس از پایان این مهلت قانونی، این سود به صورت سالانه میان مشمولان تقسیم می‌شود.
صالح با بیان اینکه ممکن است ارزش سهام عدالت برخی افراد به دلیل انحصار وراثت افزایش یافته باشد، گفت: تلاش می‌کنیم سود سهام عدالت سال مالی 1397 شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت را تا پایان اسفندماه به حساب مشمولان به صورت علی‌الحساب واریز کنیم.