kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران تاکید کرد

تحقق عملی «مرگ بر آمریکا» با حضور مردم در انتخابات

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان در آخرین لحظات مانده به انتخابات، ملتمسانه از ملت ایران می‌خواستند از حضور پای صندوق‌های رأی خودداری کنند، اما بصیرت مردم نشان داد برای کوری چشم دشمنان با حضورشان عملاً مرگ بر آمریکا را تحقق می‌بخشند.


 

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به تبیین مسائل سبک زندگی دینی با الهام از «یا ایها الذین امنوا»‌های قرآن پرداخت و با تأکید بر زنده نگه داشتن یاد خداوند در زندگی گفت: سبک زندگی دینی از مسئله یاد خداوند جدایی‌ناپذیر است.
به گزارش رسا، امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به اینکه بر اساس روایات، انسان همواره باید یاد و ذکر خداوند را در زندگی خود زنده نگه دارد، ادامه داد: «بسم الله الرحمن الرحیم، اعوذ باالله من الشیطان الرجیم، استغفرالله ربی و اتوب الیه، لااله الا الله، سبحان الله، الحمدلله، الله اکبر و صلوات» از جمله ذکرهای خداوند در زندگی است.
وی با‌اشاره به اینکه بر اساس روایات، شیعیان راستین کسانی هستند که در خلوت به یاد خداوند هستند، بیان داشت: جوانان باید بدانند که خداوند در همه حال شاهد و ناظر بر اعمالشان است؛ طبق احادیث، جوانانی که از خوف خداوند و برای رضای او گناه نمی‌کنند، مایه مباهات خداوند می‌شوند.
آیت‌الله خاتمی با‌اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه خود تأکید ویژه‌ای بر مسئله ولایت داشتند و با بیان اینکه راه ایشان باید ادامه پیدا کند، تأکید کرد: وصیت نامه‌ای که از ایشان منتشر شد، وصیتی بسیار حکیمانه است و باید دانست که عنصری جز عنصر اخلاص توان انشای این وصیت را ندارد؛ چشمه‌های حکمت بود که از قلم این شهید عزیز به رشته تحریر درآمد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب انتخابات جهادی عمومی بوده، مایه تقویت کشور است و مایه برکت و تأثیرات تحول‌آفرین در مملکت می‌شود، ابراز داشت: ایشان انتخابات و رأی دادن را وظیفه‌ای شرعی، ملی و انقلابی دانستند و آن را جشن ملی خواندند؛ حفظ نظام از اوجب واجبات است، مقدمه واجب نیز واجب است، از این رو، حضور مردم که مقدمه حفظ نظام بوده، از واجبات به شمار می‌رود.
وی با‌اشاره به اینکه گام‌هایی که به سوی صندوق‌ها برداشته می‌شود دشمن را به خشم می‌آورد، به شیطنت فوق‌العاده دشمنان قسم خورده ملت ایران مبنی بر عدم حضور در انتخابات‌اشاره و تصریح کرد: دشمنان در آخرین لحظات مانده به انتخابات، ملتمسانه از ملت ایران می‌خواستند از حضور پای صندوق‌های رأی خودداری کنند، اما بصیرت مردم نشان داد برای کوری چشم دشمنان با حضورشان عملاً مرگ بر آمریکا را تحقق می‌بخشند.
امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به اینکه دشمن می‌پنداشت با ترور حاج قاسم سلیمانی فتیله مقاومت پایین کشیده می‌شود، اما از اینکه فتیله مقاومت پایین کشیدنی نیست غافل بود، خاطرنشان کرد: پیروزی‌های اخیر مقاومت بعد از شهات حاج قاسم سلیمانی به دست آمده است و این مقاومت تا اخراج آمریکا از منطقه و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.
آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: ادبیات مورد قبول حاج قاسم سلیمانی این بود که تنها و تنها مقاومت جواب می‌دهد و مذاکره و مذاکره‌ها جواب نمی‌دهد و جواب نخواهد داد؛ بیش از 70 سال است که فلسطین‌اشغال شده است و هیچ مذاکره‌ای هم مشکل آن را نتوانست حل کند، اما موفقیت‌های اخیر در فلسطین به برکت انتفاضه‌های قهرمانانه حاصل شده است.