kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵

کیهان و خوانندگان




33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باید الگوی مدیران نظام اسلامی باشد نه مدیران میلیاردی که معلوم نیست ثروتشان را از کجا آورده‌اند و توان درک شرایط زندگی طبقات ضعیف جامعه را ندارند.
8495---0911
* وقتی نماینده‌ای صلاحیتش را از دست می‌دهد حتی یک ساعت ماندنش در مجلس هم صلاح نیست باید او را به دستگاه قضایی سپرد تا به تخلفاتش رسیدگی کنند نه اینکه پس از پایان دوره نمایندگی و آلوده کردن دیگران بتواند مجدداً ثبت‌نام نماید و وقتی رد صلاحیت شد هزینه برای نظام درست کند.
9678---0912
* رئیس جمهور که توصیه به وحدت می‌کنند پس چرا رد صلاحیت افراد فاقد صلاحیت را بهانه‌ای برای حمله به شورای نگهبان می‌کند. آیا این موارد را در جلسات خصوصی نمی‌شد مطرح کرد تا جواب بسیار واضح آن را هم دریافت کنند.
2274---0921
* پس از شهادت مظلومانه سردار فاتح دلها و سردار بزرگ اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نهادهایی مثل مدیریت شهری و... برای ترویج نام این شهید والامقام با تغییر نام برخی اماکن و معابر اعلام آمادگی کردند و یا تدوین زندگی ایشان درکتب درسی را مطرح نمودند. ضمن نهایت قدردانی و سپاس، امیدواریم که راه و هدف حاج قاسم در ذهن و فکر و عمل نسل حاضر و نسل‌های آینده همیشه جاری باشد.
6263---0938
* یکی از نمایندگان مجلس از طرف مردم کرمان برای کشتن جرثومه فساد و تباهی یعنی ترامپ جایزه 3 میلیون دلاری نقدی در نظر گرفته‌اند ولی به نظرم منتقم خون سردار دلها شهید سپهبد عزیز سلیمانی خداوند متعال است و این انتقام را هم خواهد گرفت و بهای خون این شهید و همراهانشان، نابودی سیطره ایالات متحده آمریکا بر جهان است و ان‌شاءالله این اتفاق خواهد افتاد. خوب است کیهان دیگر به طور مستمر تبعات و اثرات خون مقدس سردار و  تحول جهانی را رصد نماید.
بیگ زاده
* انتقام شهید حججی نابودی حکومت داعش در سوریه بود و انتقام سردار شهید حاج قاسم ان‌شاءالله فتح بیت‌المقدس و فروپاشی ایالات متحده آمریکا خواهد بود.
8688---0938 و 6960---0936
* چرا برخی مسئولین به جای اینکه افرادی مثل ترامپ دلقک را مورد حمله قرار دهند دائم به نیروهای خودی حمله می‌کنند و اسباب خوشحالی شیطان بزرگ را فراهم می‌کنند؟!
9438---0912 و 9286---0915 و 7686---0938
* از محل تشکیل جلسات شورای انقلاب فرهنگی در گذشته خبر ندارم ولی به تازگی در ریاست جمهوری برگزار می‌شود. امیدوارم این کار وسیله ممانعت از حضور برخی از اعضای آن نباشد.
قاجار دولو
* فقط چند روز پس از گرانی بنزین بازرسان در میادین و بازار قیمت‌ها را کنترل می‌کردند و پس از چند روز گویا حضرات به مرخصی رفتند و خبری از کنترل قیمت‌ها نیست و هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. امروزه هم پیاز دوباره گران شده است. گوشت هم فقط گفته می‌شود 30-40 درصد با گرانفروشی روبروست ولی از اقدامی برای کاهش قیمت خبری نیست. چرا؟
طاهری
* این روزها داغ‌ترین خبر، خبر استیضاح ترامپ به خاطر استمداد از کشور ثالث برای پیروزی در انتخابات است. آیا کسانی که به کری گفتند اگر برجام به نتیجه نرسد جناح ما در انتخابات شکست می‌خورد کارشان استمداد از دشمن برای پیروزی در انتخابات نبود؟
طباطبایی
* برای کسانی که پس از حدود 7 سال می‌گویند بلد نیستم باید وعده و قول انتخاباتی‌شان را هر چند وقت یک‌بار رسانه‌ای کرد تا تصور نکنند مردم دچار فراموشی شده‌اند!
8857---0992
* امیدوارم شاهد مداخلات جانبدارانه برخی دولتمردان در انتخابات مجلس نباشیم و فعالیت‌‌های تبلیغاتی انتخابات مجلس با جنب‌ و جوش برخی دولتی‌ها مرتبط نباشد و الا شورای نگهبان موظف است به موضوع ورود و با متخلفین در  هر رده‌ای که باشند برخورد کند.
3767---0919
* حقوق ماهانه‌ام 750 هزار تومان است. نه خانه دارم، نه ویلا، نه ماشین، نه مغازه چرا کمک‌معیشتی برای من واریز نشده است؟!
یک رزمنده دفاع مقدس
* یک کارگر ساده، مستاجر، بدون داشتن وسیله نقلیه با درآمد ماهانه یک میلیون و دویست هزار تومان هستم ولی برایم یارانه معیشتی واریز نشده وقتی اعتراض می‌شود با تهدید که اگر خلاف واقع باشد یارانه شما هم قطع می‌شود، مانع اعتراض افراد مستحقی مثل من می‌شوند چرا؟! سال‌های قبل مغازه داشتم که ورشکسته شدم گویا آن ایام را محاسبه می‌کنند که البته آن ایام هم درآمد 8 میلیونی نداشته‌ام که اعلام می‌کنند سه ماهه این‌قدر تراکنش داشته‌اید؟!
دشتی- قم
* با 5 سر عائله و مستاجری و درآمد زیر یک میلیون تومان به من کمک‌ معیشتی تعلق نگرفته است. تراکنش مالی‌ام به علت جلب کمک‌های مردمی و امداد به نیازمندان در برهه‌ای بالاتر از میزان اعلامی سازمان حمایت معیشتی بوده است و به این علت مرا از دریافت آن محروم کرده‌اند. این عادلانه نیست.
یک هموطن طلبه
* از بانکی 40 میلیون تومان وام گرفتم و باید 61 میلیون تومان به بانک بازگردانم دولت این تراکنش در حساب بنده را ملاک عدم دریافت یارانه معیشتی قرار داده و خانواده‌ام را از دریافت یارانه معیشتی محروم کرده است!
سامانی
* فرهنگی بازنشسته‌ام که ماهیانه 2 میلیون و 600 هزار تومان دریافت می‌کنم یک خانه کوچکی داشتم که برای عروسی پسرم آن را فروختم و بخشی از پول را خرج عروسی فرزندم کردم و با باقی‌مانده پول یک خانه کوچک‌تر خریدم اما دولت همین را ملاک ثروتمند بودن بنده قرار داد و یارانه معیشتی را برایم واریز نکرد. حقوق شهروندی مختصاتی دارد که ابتدا دولتمردان باید آن را بیاموزند.
2419---0916
* شغلم سوپرمارکتی است و تراکنشی که توسط دستگاه پوز در مغازه‌ام انجام می‌گیرد باعث شده یارانه معیشتی برایم واریز نشود. توجیه دولت این است که شما گردش مالی مناسبی دارید اما بنده مستاجر هستم و هر ماه باید اجاره مغازه را پرداخت کنم، سنجیدن وضعیت معیشتی مردم با این معیارهای دولت کاملا غلط است!
1041---0912
* 60 سال سن دارم و معیشت مساعدی را ندارم. برای اقساط عقب‌افتاده که مبلغ 15 میلیون وام گرفته بودم اقساط عقب‌افتاده دارم از سوی بانک با مامور نیروی انتظامی برای جلب بنده جلوی در خانه‌ام آمده بودند. سوالم این است آیا بانک‌ها با کسانی که ارزهای دولتی را معلوم نیست کجا خرج کرده‌اند یا عده‌ای که وام‌های بدون ضامن گرفتند و تا به امروز به بانک بازنگردانده‌اند، برای بازپس‌گیری پول‌ها همین اقدام را انجام می‌دهند؟
2995---021
* رئیس‌جمهور اعلام کرد که درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین را به مردم پرداخت می‌‌کند. پس چطور من بازنشسته با 2 میلیون درآمد و فاقد سهام عدالت و ... جزو مردم محسوب نشده و از این افزایش قیمت بنزین سهمی نبردم و کمک معیشتی شامل حال من نشد؟!
رمضانپور
* رادیو ترتیل از موج FM  رادیو حذف شده، البته در موج‌های دیگر هم نتوانستم برنامه را پیدا کنم!
3152---021
*‌ از سال 91 در مناطق محروم در خدمت آموزش و پرورش هستم، با این همه محرومیت و سختی، به جای اینکه در آذرماه، رتبه‌بندی جدید را اعمال کنند،‌ رتبه‌بندی چند سال پیش را اجرا کردند! بسیاری از فرهنگیان به این رتبه‌بندی معترضند. شایسته است نمایندگان مجلس به این موضوع ورود کنند.
9789----0915
* در طول یک سال گذشته هنوز موفق به ثبت‌نام برای خرید خودرو نشده‌ام. عرضم این است که نهادهای نظارتی در این کشور با  دستگاه عریض و طویلی که دارند چه کار می‌کنند.
بخشی
* از دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست می‌شود تبصره‌ای بر برخی قوانین بزنند تا خشک و تر با هم نسوزند. این قانون که مثلا به خودروهای بالای 10-15 سال ساخت کارت سوخت تعلق نگیرد نباید به همه خودروها تعمیم داده‌ شوند چرا که در بین آنها خودروها و حتی موتورسیکلت‌هایی هم پیدا می‌شود که طی این مدت کمتر از 60-70
هزار کیلومتر کار کرده‌اند و تمام دستگا‌ه‌های آن صحیح و سالم است.
8495---0912