kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
به همت دارالقرآن امام علی‌بن ابیطالب(ع)

سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم آغار به‌ کار کرد

سیزدهمین دوره مسابقات مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی‌بن ابیطالب(ع) ویژه خواهران در بخش‌های حفظ، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم همراه با یادبود سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم آغاز شد.




آیت‌الله سبحانی، از مراجع تقلید به مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات سراسری و بین‌المللی دارالقرآن علی‌بن ابیطالب(ع) پیامی ارسال کرد. در پیام وی آمده است: اکنون به‌حمدالله شاهد برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از سوی دارالقرآن امام علی‌بن ابیطالب(ع) می‌باشیم که نمایانگر فعالیت‌های قرآنی بانوان در سطح جامعه اسلامی است و به لطف الهی مسیر رشد و ترقی خود را روزافزون طی می‌کنند. هم‌اکنون اقبال بانوان به حفظ آیات الهی نسبت به آقایان بسیار پیشی گرفته و این مهم جای شکر الهی را دارد چرا که اگر بانوان با قرآن آشنا شوند بی‌شک محیط خانواده هم قرآنی می‌شود. بانوان نقش مهم و اساسی در تربیت فرزندان و نهاد خانواده دارند.
به گزارش رسا، آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: دارالقرآن امام علی‌بن ابیطالب(ع) که توفیق برگزاری این رویداد مبارک و ارزشمند را دارد توفیق مهم دیگری را هم داشته است و آن احیا بیت عالم ربانی و مفسر بزرگ قرآن کریم و صاحب تفسیر المیزان حضرت علامه طباطبایی است که هم‌اکنون یکی از مراکز و مدارس تفسیری در حوزه علمیه قم شده است. دوام توفیقات دست‌اندرکاران و خادمان قرآن کریم و همچنین همه شرکت‌کنندگان در این مسابقات قرآنی را از درگاه الهی مسألت می‌نماییم.
محمد انصاری، مدیر عامل دارالقرآن امام علی‌بن ‌ابی‌طالب(ع) در آیین افتتاح این دوره از مسابقات، بیان داشت: مهم‌ترین هدف برگزاری این مسابقات عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در جهت ضرورت انس با قرآن و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در سطح کشور است.
وی افزود: در بخش خواهران که در حال حاضر برگزار می شود  ۵ هزار و ۶۱۸ تن و در بخش مردان بالغ بر ۷ هزار تن در این مسابقات حضور پیدا کرده اند. انصاری گفت: در مجموع هر سال نزدیک به ۱۲ هزار فرد قرآنی در این مسابقات حضور به هم می‌رسانند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمعین، مدیر اجرایی سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌بن ‌ابی‌طالب(ع) نیز در این مراسم ابراز داشت: کیفیت‌بخشی و تنوع‌بخشی به‌عنوان دو هدف مهم مسابقات با هدف جذب مخاطب حداکثری است.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقات به مدت یک هفته و تا سیزدهم بهمن‌ماه با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور در استان قم برگزار خواهد شد.
مدیر اجرایی سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی‌بن ‌ابی‌طالب(ع) بیان داشت: این دوره از مسابقات در دو رده سنی اصلی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود و برای نزدیکی به عدالت تلاش می شود رده سنی بالای ۳۲ سال هم به‌صورت مجزا در این مسابقات به رقابت بپردازند.
پورمعین گفت: ۲۵۰ تن از قاریان و حافظان کشورهای خارجی در این دوره از مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.