kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸

مصونیت عراق در گرو پشتیبانی از مرجعیت (نگاه)

 
  پس از چند ماه التهاب و آشوب در کشور عراق، این روزها خبرهای خوشحال‌کننده‌ای از وضعیت داخلی این کشور مخابره می‌شود. استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و سفیر آن و همچنین سفارتخانه‌های سعودی و امارات و دیگر مداخله‌گران در مسایل داخلی عراق با بن‌بست‌هایی غیرقابل پیش‌بینی روبه‌رو شده‌اند و نمی‌دانند چگونه درباره بر باد دادن میلیاردها دلار پول هنگفت خود پاسخ دهند و چه توجیهی برای نابود کردن آن همه پول بیاورند!
به دنبال چند روز پی‌درپی تظاهرات خودجوش و مردمی در حمایت از مرجعیت عالی تشیع در سراسر عراق  و سر دادن شعار علیه دشمنان این کشور و مشخصا «آمریکا» و «سعودی»، عراقی‌ها روز سه‌شنبه همین هفته یعنی 13 ربیع‌الثانی 1441 را تعطیل رسمی اعلام کردند. موضوع این تعطیلی جشن پیروزی مجدد بر داعش و داعشیان و عوامل حامی و پشت پرده فتنه‌گران بود.
اما نکته بسیار جالب و قابل تامل اینکه دشمنان ملت عراق باز هم بیکار ننشستند و در خیال خام خود تصور کردند همان‌طور که مرجع عالی‌قدر تشیع طی بیانیه‌ای روشنگر مردم را از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان خبر دادند و مردم نیز در حمایت از هشدار جدی مرجعیت به صورت میلیونی به خیابان‌ها آمدند، آنها(دشمنان) نیز می‌توانند با یک فراخوان عمومی آن هم در روزی که از قبل، به مناسبت جشن پیروزی بر دشمنان تعطیل رسمی اعلام شده است، مردم را به صورت گسترده و میلیونی به خیابان‌ها بکشانند. از همین رو نیروهای وابسته به جریان آمریکا و سعودی و اسرائیل طی بیانیه‌ای از مردم عراق خواستند در حمایت از خواسته‌های مشروع خود و علیه مسئولان در همان عصر روز سه‌شنبه به خیابان‌های بغداد بیایند و تا گرفتن نتیجه و مطالبه اصلی از پای ننشینند! آنان قصد داشتند بلکه با این ترفند بتوانند وارد منطقه خضراء بغداد شده و در آنجا مستقر شوند. حتی خیلی سعی کردند مردم را از استان‌ها و جاهای مختلف عراق به سمت بغداد بکشانند و این روز را از روز پیروزی بر داعش و حامیان آن به روز پیروزی جریان آمریکایی، اسرائیلی، بعثی در عراق تغییر دهند!
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید حسینی رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون‌ و رسانه‌های ملی عراق عصر سه‌شنبه گذشته (19 آذر - 13 ربیع‌الثانی) در تماسی تلفنی با کیهان اذعان می‌داشت: باورش سخت است. استکبار سعی و کوشش فراوانی انجام داد و پول‌های هنگفتی را با کمک نیروهای نفوذی خود در تمام رده‌های عراق هزینه کرد تا مردم را به خیابان بکشاند ولی من الان که ساعت یک ربع به شش بعد از اذان مغرب عراق است به چشم خود می‌بینم هیچ اجابتی و هیچ حرکتی از جانب مردم در این زمینه صورت نگرفته. بلکه ماشین‌های مردم در خیابان‌ها با بوق زدن‌های ممتد جشن مردمی پیروزی حشدالشعبی بر جریان داعش را دنبال می‌کنند.
استکبار باز هم شکست بزرگی در عراق خورد. الحمدلله این هم یکی از پیروزی‌های بزرگ مردم عراق بر جریان انحرافی آمریکایی، سعودی و امارات با همکاری نیروهای بعثی، یمانی، صرخی و... است. آنان موفق نشدند هیچ‌کس را به خیابان‌های بغداد بکشانند و امروز ما در بغداد روز آرامی را پشت سر گذاشتیم و الحمدلله از تمامی استان‌های دیگر نیز خبر می‌رسد همین آرامش حکمفرماست. به حول و قوه الهی به جرات می‌توان گفت آرامش به عراق برگشته است و امروز شکست بزرگی برای جریان استکبار در تاریخ عراق به ثبت رسید.
حجت‌الاسلام حسینی به موفقیت دیگری در عراق اشاره کرد و گفت: در یک گاراژ در منطقه سنک میدان خلانی در وسط بغداد نزدیک میدان التحریر تعدادی نیروی آمریکایی استقرار داشتند و یک مرکز فتنه در بغداد بودند و متاسفانه ارتش و پلیس عراق تاکنون نتوانسته بودند آنها را از آن منطقه بیرون برانند به لطف الهی امروز که روز جشن بود نیروهای حشدالشعبی در یک اقدامی انقلابی با حمله به این پایگاه فتنه، آن را از لوث نیروهای آمریکایی پاکسازی کردند و تحویل ارتش عراق دادند.
رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون و رسانه‌های ملی عراق گفت: من الان در بغداد هستم. این مردم دیگر بیدار شده‌اند و فریب هر بیانیه و فراخوانی را نمی‌خورند و کاملا گوش به فرمان مرجعیت عالی شیعه در عراق هستند. اکنون روند عراق به گونه‌ای است که دیگر بعید به نظر می‌رسد ایادی آمریکا و سعودی و اسرائیل و امارات بتوانند حرکتی بر خلاف جهت خواست مرجعیت عالی تشیع انجام دهند.
حجت‌الاسلام حسینی تاکید می‌کرد: در تمام این آشوب‌ها فقط پلیس عراق در حال کنترل اوضاع عراق بود و از نیروی حشدالشعبی خواسته نشد برای حضور در کنترل اوضاع داخلی عراق وارد عمل شود. ماموریت نیروهای حشدالشعبی مراقبت از مکان‌هایی در عراق است که احتمال دارد داعش و ایادی استکبار بخواهند دست به اقداماتی خرابکارانه و نظامی بزنند. در این ایام آرایش نظامی حشدالشعبی متمرکز بر مناطقی بود که این کشور مستقیما با باقی‌ مانده‌های داعش مشغول نبرد است و در همین روزها موفقیت‌های چشمگیری هم داشت.
حتی در موضوع تحرکات عناصر برکشیده وابستگان منطقه‌ای آمریکا در شهر نجف و از جمله جسارت آنان به مقبره شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم نیز پس از آنکه علی‌رغم ورود پلیس و ارتش عراق این تحرکات ادامه یافت باز هم به حشدالشعبی اجازه داده نشد تا با ورود به صحنه بساط این اراذل اجاره‌ای را جمع کند. لذا عشایر عراقی به صورت خودجوش با سلاح خودشان به خیابان آمده و جلوی آنها را گرفتند. بدین‌ترتیب قداست و منزلت حشدالشعبی در این ماجراها به خوبی حفظ شد، چرا که یکی از دغدغه‌های اصلی نیروهای انقلابی عراق ثبات حشدالشعبی به عنوان یک نیروی مقتدر و کارآمد و برآمده از دل مردم است. امروز این نیرو در دل مردم عراق جا دارد و خاری است بر چشمان دشمنان این کشور و بدون شک نخست‌وزیر جدید عراق با توجه به شرایط پیش آمده نقش مهم و کارآمد حشدالشعبی را نادیده نخواهد گرفت و این نیرو اقتدار لازم را به منظور حفظ امنیت مردم عراق خواهد داشت. امروز مردم عراق به خوبی می‌دانند که در سایه مرجعیت عالیقدر شیعه است که آسیبی نخواهند دید.
ایرج نظافتی