kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

عکس جوان فلسطینی در میان تصاویر برتر گاردین در سال 2019

روزنامه گاردین انگلیس عکس یک جوان فلسطینی شرکت‌کننده در تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه را به عنوان یکی از عکس‌های برتر سال 2019 انتخاب کرد.



تصویر جوان فلسطینی که در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت در حال مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی است، به عنوان یکی از عکس‌های برتر سال 2019 از سوی روزنامه گاردین انتخاب شده است. این عکس را «مصطفی حسونه» عکاس خبرگزاری آناتولی در جریان تظاهرات بزرگ بازگشت در شرق غزه در اکتبر 2018(مهرماه97) ثبت کرده است.
این جوان فلسطینی «عائد ابوعمرو» نام دارد که در یک دستش پرچم فلسطین و در دست دیگرش فلاخن (قلاب سنگ) قرار دارد. این جوان دلاور فلسطینی که به یکی از نمادهای تظاهرات بازگشت تبدیل شده است، در جمعه بعد از ثبت این تصویر به ضرب گلوله تک‌تیراندازان صهیونیست زخمی شد اما پس از بهبود باز هم در جمعه‌های بعدی همراه با دیگر فلسطینیان در تظاهرات شرکت کرد. گاردین سال گذشته نیز این عکس را به عنوان یکی از 20 عکس برتر و تاثیرگذار جهان در سال 2018 انتخاب کرده بود. «مصطفی حسونه» عکاس خبرگزاری آناتولی خود نیز در سال 2018 در جریان پوشش خبری تظاهرات بازگشت، به ضرب گلوله نظامیان ارتش صهیونیستی زخمی شد.