kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

روحانی نمای فتنه گر و عامل حمله به کنسولگری ایران در کربلا دستگیر شد

منابع عراقی روز سه شنبه از دستگیری «محمودالصرخی» روحانی نمای فتنه گر عراقی و عامل حمله به کنسولگری ایران در کربلا خبر دادند.




پایگاه خبری«المسله» با انتشار این خبر نوشت: نیروهای عراقی توانستند روز سه شنبه محمود الصرخی تروریست را هنگام تلاش برای فرار از دفترش با یک پوشش ناشناس در منطقه «سیف سعد» استان کربلا دستگیر کنند. بر اساس این گزارش، اطلاعات امنیتی دقیقی که به نیروهای امنیتی عراق رسیده بود نشان می‌داد که گروه منحرف الصرخی تلاش داشتند از طریق اقدامات تروریستی، وارد منطقه قدیمی کربلا شوند که نیروهای امنیتی سریعا وارد عمل شده و دفتری را که الصرخی در محله سیف سعد ایجاد کرده، محاصره کردند. پس از آن نیز درگیری‌های شدیدی رخ داد و از خمپاره و سلاح متوسط هم استفاده شد.بر اساس این گزارش، الصرخی در اداره بهداشت در سیف سعید بازداشت شده است و نیروهای امنیتی هم بیش از ۳۰ نفر از اعضای گروه منحرف وابسته به وی را بازداشت کرده‌اند.
اغتشاشگران طرفدار الصرخی شامگاه یکشنبه گذشته در شهر کربلای معلی، دست به تحرکاتی علیه کنسولگری ایران زدند. براساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، آشوبگران ضمن سنگ‌ پرانی به سمت ساختمان کنسولگری، اقدام به پایین کشیدن پرچم ایران کردند.
 گفتنی است‌، «محمود الحسنی الصرخی» که نماد شیعه انگلیسی است و داعیه مرجعیت دارد، فرقه «الصرخی» را رهبری می‌کرد. این روحانی نما، حمایت از داعش و مخالفت با فتوای مرجعیت در نبرد علیه این گروه تروریستی را در پرونده خود دارد. «سید محمود الصرخی» متولد کاظمین و روحانی‌نمایی است که پس از سقوط رژیم منحله بعث عراق، برای اولین بار با لباس روحانیت در ملاعام ظاهر شد و ضمن اعلام مرجعیت و معرفی خود به عنوان مرجع اعلای شیعیان، مدعی ارتباط با امام زمان هم شد! الصرخی پس از این ادعا، به سرعت مورد توجه محافل اطلاعاتی و رسانه‌‌ای معاند‌، به ویژه رسانه‌های ضدایرانی و ضد شیعی قرار گرفته و در مدت زمان بسیار کوتاهی با نام «سید حسنی» شهرت یافت.الصرخی مخالف مرجعیت دینی عراق نیز هست. وی سال‌های گذشته گروهی را به نام گروه «اعدام‌های امام مهدی(عج)» تأسیس کرده و مأموریت این گروه نیز ترور مراجع دینی عراق بوده است. آنان مدعی بودند که امام زمان(عج) از مراجع راضی نیستند و به همین دلیل باید کشته شوند.وی از جمله کسانی است که فتوای آیت‌الله سیستانی در سال 2014 برای بسیج مردمی و مبارزه با عناصر داعش در شمال و غرب عراق را رد کرد. الصرخی در آن زمان ادعا کرد که عناصر داعش از اهل تسنن هستند و حمل سلاح علیه داعش حرام بوده و فتوای آیت‌الله سیستانی نیز باطل است.نکته جالب توجه اینکه عناصر وابسته به الصرخی در سال 2006 نیز به کنسولگری ایران در بصره حمله کرده بودند. به همین دلیل، برخی از علمای شیعه، به وی القابی مانند «منحرف» و «گمراهِ گمراه‌کننده» داده‌اند.