kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۰۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
رئیس‌جمهور آمریکا:

کیم جونگ اون آدم با شخصیتی است اوباما 11 بار به او زنگ زد، جوابش را نداد

«دونالد ترامپ» در جریان نشست کابینه‌اش، ضمن اعلام این‌که رهبر کره شمالی ترجیح داده با وی ارتباط برقرار کند نه با رئیس‌جمهور سابق آمریکا، گفته «باراک اوباما» ۱۱ بار تلاش کرد با رهبر کره شمالی تماس بگیرد اما موفق نشد.



سرویس خارجی-

رئیس‌جمهور آمریکا، که سه بار به صورت رو در رو با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، دیدار کرده، می‌گوید: «من او را دوست دارم و او هم مرا دوست دارد. ما با هم تفاهم داریم. من به او احترام می‌گذارم و او نیز برای من احترام قائل است».
به گزارش «دیلی میل»، او همچنین گفته: «رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در جریان گذار قدرت به من گفته بود که جاه طلبی اتمی کره شمالی بزرگترین مشکل است و او نمی‌دانست که چطور آن را حل کند... اوباما به من گفت که نمی‌داند چطور این مسئله را حل کند. من از او پرسیدم که آیا تا به حال به کیم جونگ اون زنگ زده‌ای؟ اوباما پاسخ داد، خیر. اما حقیقت این است که اوباما ۱۱ بار تلاش کرد تا با کیم تماس بگیرد اما رهبر کره شمالی که مرد باشخصیتی است به تماس‌های او پاسخ نداد. کیم برای اوباما احترامی قائل نبود اما به تماس‌های من پاسخ داد».
اما این اظهارات ترامپ بی‌پاسخ نماند. «بن رودز»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما، یک ساعت پس از این اظهارات در توئیتی نوشت که ترامپ یک «دروغگوی سریالی» است و تماسی که او توصیف می‌کند، هرگز صورت نگرفته است.
گفتنی است گرچه «اوباما» در سال ۲۰۰۷ میلادی در حالی که به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبارزه می‌کرد، گفته بود که می‌خواهد بدون هیچ پیش شرطی با «کیم جونگ اون» دیدار کند اما هیچ سند و مدرکی دال بر این وجود ندارد. از سوی دیگر، همچنین باید توجه داشت که «ترامپ» خیلی دوست دارد پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال آتی از پشم مذاکرات بی‌نتیجه‌اش با «اون» کلاهی برای خود ببافد.