kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)

زائران امام رئوف با پای پیاده در راه مشهد مقدس

همزمان با فرا رسیدن ایام پایانی ماه صفر مشهدالرضا(ع) بار دیگر کعبه آمال و محل حضور پرشور عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) شده است.




خیل عظیمی از زائران پیاده از اقصی نقاط کشور اینک در مسیرهای منتهی به بارگاه منور رضوی هستند تا در روزهای 28 و 30 صفر در مشهدالرضا(ع) حضور داشته باشند.
در حال حاضر نیز جمع کثیری از زائران پیاده و البته خیل عظیمی از مجاوران بارگاه منور رضوی همزمان با روزهای پایانی ماه صفر در حرم منور رضوی حضور پیدا می‌کنند و عزاداری ویژه این ایام را صورت می‌دهند.
اما بارش باران در حرم منور رضوی، حال و هوای زیارت را بارانی و پائیزی کرده بود و جمع کثیری از زائران در زیر باران به عزاداری در آستانه شهادت امام رضا(ع) پرداختند.
تمهیدات مختلفی این روزها از سوی نهادها و ارگان‌های مختلف مشهد مقدس به ویژه آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد مقدس برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران و مجاوران تدارک دیده شده است.
خیل عظیمی از زائران پیاده نیز با خدمت‌رسانی از سوی جمعیت‌های مردمی و جمعیت خدمتگزاران زائر پیاده همچون سال‌های گذشته مسیر عاشقی به سمت بارگاه منور رضوی را با سهولت بیشتری قدم برمی‌دارند.
خیابان‌های اطراف حرم منور رضوی نیز از هم اینک آماده شده و پرچم‌های عزا و سیاه همگی بیانگر آمادگی بالای مشهد و مشهدی‌ها برای ایام پایانی ماه صفر است.
حرم منور رضوی سیاه‌پوش شد
حرم امام رضا(ع) به‌مناسبت ایام دهه پایانی صفر سیاه‌پوش شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، پرچم گنبد و پوشش ضریح و گلدسته‌های حرم مطهر رضوی در مراسمی معنوی با حضور خادمان بارگاه امام رضا(ع) و هیئت‌های مذهبی و عموم زائران تعویض و سیاه‌پوش شد.
این مراسم طبق یک سنت هرساله به‌مناسبت ایام دهه پایانی صفر برگزار می‌شود.
برپایی ایستگاه صلواتی در مشهد مقدس
مسئول ستاد مردمی برگزاری مراسمات مذهبی گلستان از برپایی بزرگ‌ترین ایستگاه صلواتی در روزهای پایانی ماه صفر در مشهد مقدس خبر داد.
ابوالفضل بخشیانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد مردمی برگزاری مراسمات مذهبی استان گلستان با محوریت هیئت مهدیون شهرستان گرگان، برای هفتمین سال متوالی در ایام رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تا شهادت امام رضا(ع) بزرگترین ایستگاه صلواتی را در مشهد مقدس برپا می‌کند.
وی افزود: این ایستگاه صلواتی تحت عنوان سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع) به مدت 5 شبانه‌روز برپا می‌شود.
بخشیانی گفت: این ایستگاه صلواتی خدمات پذیرایی از زائران امام رضا(ع) و دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری را برعهده خواهد داشت.
وی با‌ اشاره به برآورد طبخ و توزیع 100 هزار وعده غذا در مدت برپایی این ایستگاه صلواتی بیان داشت: روزانه 20 هزار وعده غذایی شامل صبحانه، ناهار و شام بین عزاداران و دسته‌های عزاداری که در مشهد مقدس حضور پیدا می‌کنند، توزیع می‌شود.