kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
روح‌الله زم شکار شد

ضربه بزرگ اطلاعات سپاه به سازمان اطلاعاتی فرانسه و اسرائیل

سازمان اطلاعات سپاه در ضرب شستی اطلاعاتی و طی یک عملیات پیچیده، روح‌الله زم از مهره‌های سازمان جاسوسی موساد و دستگاه اطلاعاتی فرانسه را دستگیر کرد.



سرویس سیاسی-  

ظهر دیروز خبری غافلگیر‌کننده منتشر شد؛ «روح‌الله زم دستگیر شد». زم را با مدیریت یک کانال تلگرامی ‌می‌شناسند؛ آمدنیوز. کانالی که یک پای دروغ‌پراکنی، شایعه‌سازی و دعوت به آشوب و خرابکاری بود.
سپاه پاسداران در بیانیه‌ای درباره این دستگیری اعلام کرد؛ «در ایام پر شور و شعور اربعین حسینی و تجدید میثاق رهروان کربلا با آرمان‌های جاودان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که دشمنان امت اسلامی مقهور عظمت و شکوه راهپیمایی و اجتماع عظیم و میلیونی زائران، با حقد و حسد نظاره‌گر تجلی قدرت اسلام و جبهه مقاومت اسلامی شده‌اند؛ خدای بزرگ را شاکریم که در سایه الطاف خفیه و بیکرانش، پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه را یاری بخشید تا یکی از سرشاخه‌های سراب رسانه‌ای دشمن و جنگ روانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را طی یک عملیات پیچیده با حربه‌ فریب اطلاعاتی گرفتار سازند و با غافلگیری و دستگیری این عنصر پلید و مزدور، دست برتر و ابتکار عمل خود را در مقابل سرویس‌های اطلاعاتی دشمن نشان دهند.
سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چندوجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگردهای ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب داد و «روح‌الله زم» سرشبکه سایت ضدانقلاب و معاند «آمدنیوز» را که در سال‌های اخیر با هدایت، تأمین و پشتیبانی مستقیم آنان و نیز حمایت ضدانقلاب خارج‌نشین و عوامل داخلی آنها، به‌عنوان یکی از آبشخورهای محوری دشمن، عملیات روانی گسترده‌ای برای اختلاف‌افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران‌هراسی، دروغ‌پردازی، القای شبهه در نسل جوان نسبت به عقاید و باورهای دینی و تبلیغ و فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت‌بار و ‌تروریستی؛ ایجاد آشوب و ناآرامی ‌در کشور را اداره می‌کرد را به داخل کشور هدایت و بازداشت کند.
نامبرده به رغم اینکه تحت هدایت سرویس اطلاعاتی فرانسه و حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتبط با سایر سرویس‌های اطلاعاتی قرار داشت و به‌صورت شبانه‌روزی با روش‌های پیدا و پنهان و در پوشش‌های گوناگون و چند لایه‌ای مورد حفاظت قرار می‌گرفت، در دام فرزندان ملت ایران در سازمان اطلاعات سپاه افتاد.
با سپاس به درگاه کبریایی و آرزوی قبولی طاعات و ابراز ارادت عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به ساحت مقدس شهدای کربلا در این ایام نورانی و معنوی؛ اطلاعات تکمیلی پیرامون این عملیات بزرگ - که بیانگر شکست و جا ماندن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی سپاه است- و نیز شبکه پوششی گسترده و پیچیده مذکور، متعاقباً به استحضار ملت قهرمان و بصیر ایران اسلامی رسانده خواهد شد.»
زم که بود؟
روح‌الله زم متولد سال 1352 و فرزند یکی از روحانیونی است که سال‌ها در سمت‌های مختلف مسئولیت داشته است. زم از فعالان فتنه 88 بود که دستگیر شده و پس از مدتی آزاد شد و از کشور ‌گریخت. وی پس از‌ گریختن از کشور به استخدام سرویس‌های جاسوسی بیگانه درآمد.
چند ماه مانده به انتخابات مجلس دهم در سال 1394 یک سایت فارسی‌زبان در خارج از کشور ثبت و کار خود را آغاز کرد. نام این سایت «آمدنیوز» بود. این سایت یکی از ده‌ها سایت معاند و ضدانقلاب فعال در خارج از کشور بود که برخی خبرها حاکی است دامنه آن توسط یک فرد سعودی خریداری شده بود. یکی از موسسین و گردانندگان سایت آمدنیوز روح‌الله زم بود.  اگرچه سایت آمدنیوز در میان انبوه سایت‌های ضدانقلاب مجالی برای عرض اندام نداشت اما کانال تلگرامی ‌آن به همین نام که توسط زم راه‌اندازی شد، به تدریج و با استفاده از ابزار زرد و انتشار شایعات و اخبار جنجالی دروغ، اعضای خود را افزایش داد. آمدنیوز در خباثت و خصومت با جمهوری اسلامی تا جایی پیش رفت که در آشوب‌های دی ماه 96 به‌طور علنی مشغول آموزش عملیات ‌تروریستی به اعضای خود شد. همین مسئله باعث اعتراض و پیگیری رسمی ‌مقامات دولتی به تلگرام شده و این کانال مسدود شد. زم با راه‌اندازی کانال دیگری به نام «صدای مردم» راه آمدنیوز را ادامه داد و جالب آنکه تلگرام نیز حاضر به بستن آن نشد تا این کانال وابسته به سرویس‌های امنیتی بیگانه، با فراغ بال به دروغ‌سازی و شایعه‌پراکنی خود ادامه دهد.
ضربه در «ایستگاه پایانی دروغ»
اسفندماه سال 97 یک مستند دو قسمتی از صدا و سیما به‌عنوان «ایستگاه پایانی دروغ» منتشر شد. مستندی که نفوذ دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی در آمدنیوز را روایت می‌کرد. نفوذی که به اعتراف زم چند ماه پیش از پخش مستند، انجام شده بود و نشان می‌داد چگونه عامل امنیتی جمهوری اسلامی با جلب اعتماد زم، از وی اطلاعات گرفته و اطلاعات و اخبار خاص و مورد نظر را به وی القا کرده و حتی باعث انتشار آن می‌شود. «ایستگاه پایانی دروغ» سر و صدای زیادی برپا کرده و باعث بروز درگیری‌هایی میان ضدانقلاب خارج‌نشین هم شد.
ضربه نهایی
در حالی که پس از ضربه «ایستگاه پایانی دروغ» اربابان زم، احتیاط و مراقبت‌های خود را دوچندان کرده بودند اما تشدید مراقبت‌های امنیتی نیز نتوانست مانع از عملیات موفق نیروهای اطلاعات سپاه شود و بالاخره این مهره دستگاه‌های امنیتی غرب، در حالی که از پوشش مستقیم دستگاه اطلاعاتی فرانسه برخوردار بود، در تور امنیتی سپاه پاسداران قرار گرفت و دستگیر شد.
شاید به دلایل امنیتی اعلام جزئیات نحوه دستگیری زم فعلاً میسر نباشد اما افکار عمومی انتظار دارد هرچه سریع‌تر عوامل داخلی این شبکه معاند و وابسته به بیگانگان معرفی شده و محاکمه و مجازات شوند. یکی از نکات قابل توجه در این میان خروج عجیب و سریع اعضای این کانال معاند پس از انتشار این خبر بود. برخی رسانه‌های ضدانقلاب بلافاصله پس از اعلام خبر دستگیری زم، به اعضای کانال مذکور هشدار دادند که به سرعت از این کانال خارج شوند.
تبریک آیت‌الله رئیسی
 به سپاه پاسداران
آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در بیانیه‌ای موفقیت‌های اخیر سپاه پاسداران را تبریک گفت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه در پی دستگیری یکی از عناصر خود فروخته و از عناصر مهم شبکه عنکبوتی سرویس‌های اطلاعاتی غرب، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضاییه در بیانیه‌ای موفقیت‌های اخیر سپاه پاسداران را تبریک گفت.
بسم الله الرحمن الرحیم
 موفقیت‌های اخیر پاسداران گمنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد این نهاد انقلابی همان‌گونه که با قدرت سخت خویش در دفاع از تمامیت ارضی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله درخشید و همچنان که دست خونریز و فتنه‌گر داعش و سایه شوم پهپاد متجاوز آمریکایی را از ایران اسلامی و منطقه کوتاه کرد، کمینگاه نبرد نرم دشمن را نیز درمی‌نوردد و با اشراف هوشمندانه خود مسیر‌های جنگ روانی دشمنان با ملت شریف ایران را با همان صلابت و اقتدار مسدود و منهدم می‌سازد.
عملیات حرفه‌ای پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با مدیریت و فریب سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی، صهیونیستی و فرانسوی توانست یکی از سرشاخه‌های ضد ایرانی تحت حمایت آنان را در تور اطلاعاتی خویش قرار دهد جای تحسین و تقدیر دارد.
اینجانب ضمن تبریک این موفقیت بزرگ اطلاعاتی به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم ملت بزرگ ایران تاکید می نمایم، شناسایی و انهدام لایه‌های مخفی این شبکه ضد مردم باید در دستور کار باشد و قوه قضاییه نیز با رسیدگی جدی، قاطع و عادلانه به جرائم شبکه عملیات روانی علیه ملت ایران، عوامل آن را مجازات خواهد کرد.
وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ
تقدیر نمایندگان مجلس
در پی دستگیری زم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای از این اقدام ارزشمند قدردانی کردند. متن این بیانیه به این شرح است؛ «خداوند قادر متعال را شاکریم که در آستانه بزرگ‌ترین حماسه جهان اسلام و جلوه‌گری پرشکوه‌ترین مراسم اربعین حسینی  بار دیگر حماسه‌ای محیرالعقول توسط فرزندان سبزپوش ملت، سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و امنیتی رقم خورد و یکی از مهم‌ترین شبکه‌های نفوذ و براندازی که با حمایت‌های مادی و معنوی نظام سلطه و پشتیبانی‌های پیچیده سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی قدرت‌های بزرگ شیطانی راه‌اندازی و اداره می‌شد، و به تشویش اذهان عمومی، شائبه‌افکنی، دروغ‌پردازی و هجوم نرم علیه ارزش‌ها، اصول، آرمان‌ها، باورها و اعتقادات دینی و انقلابی مردم و جوانان فعالیت گسترده داشت با دستگیری سرشبکه اصلی آن که با وطن‌فروشی مجری اهداف شوم بیگانگان شده بود متلاشی و نابود شد. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی مراتب تقدیر و تشکر و قدردانی عمیق و صمیمانه خود را از این پاسداران حریم ولایت و ملت اعلام ‌می‌کنیم و یقین داریم که ملت ما شاهد استمرار این پیروزی‌ها در پرتو مجاهدت‌های مخلصانه این عزیزان در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خواهد بود.»