kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

اعزام کاروان خادم‌الحسین(ع) شهرداری تهران به کربلا و نجف

کاروان 1400 نفری خادمان حضرت اباعبدالله(ع) شهرداری تهران به کربلا و نجف اعزام شد.



مراسم اعزام ١٤٠٠ داوطلب شهرداری از مناطق ۲۲گانه تهران به شهرهای نجف ‌اشرف و کربلای معلی برای خدمت به زائران اربعین حسینی با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در همین رابطه با ‌اشاره به مهم‌ترین اقدامات شهرداری تهران ویژه اربعین حسینی در داخل کشور عراق گفت: استقرار 16 دستگاه کانکس جمعا 50 چشمه سرویس بهداشتی و 6 دستگاه کانکس جمعا 26 حمام، شست و شوی روزانه جداول و مسیرهای منتهی به حرم، در اختیار قرار گرفتن زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع جهت اسکان نیروهای شهرداری تهران با هماهنگی عتبه عباسیه برعهده شهرداری تهران است. مجتبی یزدانی افزود: در کربلا مسئولیت پاکسازی و نظافت 12 خیابان منتهی به حرم امام حسین(ع)، ارائه خدمات بهداشتی از سوی شرکت شهر سالم شهرداری تهران و استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی را خواهیم داشت.
اعزام 400 نیروی خدمات‌رسان به نجف
یزدانی با ‌اشاره به اقدامات کمیته خدمات شهری شهرداری تهران در نجف گفت: اعزام 400 نفر نیروی خدمات‌رسان، آماده‌سازی محل اسکان به مساحت 3 هزار متر مربع دارای 100 چشمه سرویس بهداشتی و 20 حمام و شست و شوی روزانه جداول و معابر منتهی به حرم مطهر امام علی(ع) بخشی از وظایف ما در این شهر
مقدس است.
وی ادامه داد: ما همچنین نظافت و پاکسازی خیابان‌های منتهی به صحن حضرت امیرالمومنین(ع) تا شعاع دو کیلومتری در دو شیفت کاری و در پنج پست نظافتی، جانمایی و استقرار مخازن در محل‌های تعیین‌شده، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از سوی شرکت شهر سالم شهرداری تهران و استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی را برعهده‌ داریم.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افزود: جدا از نیروهای خدمات‌رسان، شهرداری تهران 120 آتش‌نشان و 100 نیرو نیز از بهشت زهرا(س) به کربلا و نجف اعزام خواهد کرد.
 وی با‌ اشاره به مهم‌ترین اقدامات در مسیر نجف به کربلا اظهار داشت: با استفاده از ماشین‌آلات برای پاکسازی مسیر نجف به کربلا برای ساماندهی و انتقال خاک، نخاله و پسماندها و توزیع کیسه‌های پلاستیکی بین زائران و ایستگاه‌های خدمات‌رسان در طول مسیر و با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی و ان جی اوها مسیر نجف به کربلا پاکسازی و نظافت می‌شود.