kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

سید حسن نصرالله: آن‌که شجاعانه مقابل آمریکا ایستاد آیت‌الله خامنه‌ای بود

سید مقاومت ضمن‌ اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیتی رهبر انقلاب و بیان توصیه‌ای معنوی از ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را کسی خواند که در مقابل آمریکا فعالانه ایستادگی و مواجهه با این کشور را رهبری می‌کند.



سرویس خارجی-

سید حسن نصرالله در ادامه گفت‌وگوی خود با دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی، شجاعانه‌ترین تصمیم رهبر معظم انقلاب در حوادث منطقه‌ای را «ایستادگی فعالانه در برابر هجوم همه‌جانبه و خشمگینانه‌ آمریکا به منطقه‌ غرب آسیا پس از حوادث ۱۱ سپتامبر» دانست و گفت: «به یاد دارم در آن زمان، مقالاتی نوشته و در آنها گفته شد که منطقه به مدت ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال وارد عصر آمریکایی می‌شود و هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر آمریکا بایستد و آن را شکست دهد. چه کسی مقابل آمریکا ایستاد؟ السیدالقائد. این اقدام تنها نیاز به شناخت تاریخی و آگاهی سیاسی و تدین و اخلاص ندارد، بلکه مستلزم برخورداری از سطح بالایی از شجاعت است. ایشان در مقابل تنها ابرقدرتِ متکبر استکباری در جهان ایستادند؛ ابرقدرت خشمگینی که به هیچ قید و بندی پایبند نیست. ایشان در مقابل آن ایستادند اما نه به‌حالت تسلیم که به‌صورت تهاجمی؛ یعنی کسی که نبرد مواجهه با پروژه‌ آمریکایی در منطقه را طی سال‌های گذشته رهبری کرد، السید‌القائد بود».
دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگر این گفت‌وگو به بیان ویژگی‌های شخصیتی رهبر انقلاب اسلامی نیز پرداخت. وی در این زمینه به «داشتن اخلاص نسبت به خداوند متعال، اسلام، مسلمانان و مستضعفان و مظلومان»، «زهد و پارسایی»، «تواضع، مهربانی و رفتار پدرگونه نسبت به افراد»، «آگاهی سیاسی و تاریخی گسترده»، «داشتن اعتماد فراوان به خداوند»، «صاحب اندیشه بودن در مسائل فکری جهان اسلام» و «قدرت علمی و فقهی» رهبر انقلاب‌ اشاره کرد.
او در ادامه توصیه‌ای از رهبر انقلاب به خود را نقل کرد، که بخشی از آن، این است: «...هرگاه احساس خستگی کردی و یا احساس سختی داشتی، توصیه می‌کنم که این راه را امتحان کنی. وارد یک اتاق شو و برای مدتی حتی پنج یا ده دقیقه یا ربع ساعت با خود خلوت کن و با خداوند متعال سخن بگو. ما اعتقاد داریم که خداوند حضور دارد، می‌شنود، می‌بیند و می‌داند و او قادر و غنی و حکیم است. یعنی همه‌ آنچه را که ما بدان احتیاج داریم، خداوند داراست. پس با او سخن بگو و در این میان، نیازی به خواندن ادعیه‌ پیامبر صلی‌الله‌ علیه ‌و آله ‌و سلم و ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام نیست. با زبان خودت، به زبان عامیانه‌ مردم، آنچه را که در ذهن و قلبت می‌گذرد بگو و خداوند می‌شنود و می‌بیند و او جواد و کریم و بخشنده و اهل عطف و کرم و مغفرت و هدایت و علم است. اگر این کار را انجام دهی، خداوند تعالی به تو آرامش و اطمینان و قدرت می‌دهد، دستت را می‌گیرد و هدایتت می‌کند. من این مسئله را از روی تجربه می‌گویم. امتحان کن و نتیجه‌اش را ببین».