kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

عامل ترور برادر رهبر انصارالله یمن شناسایی و به هلاکت رسید

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن می‌گوید مجری اصلی عملیات ترور برادر رهبر انصارالله را طی یک «عملیات امنیتی و اطلاعاتی منحصر به فرد» از پای درآورده است.


جنبش انصارالله هجدهم مرداد ماه گذشته از شهادت «ابراهیم بدرالدین الحوثی» برادر رهبر انصارالله یمن به‌دست مزدوران آمریکا و رژیم سعودی خبر داد. حالا پس از یک ماه خبر رسیده که عامل اصلی ترور این عضو انصارالله به هلاکت رسیده است. به گزارش تسنیم به نقل از المسیره، وزارت کشور یمن، چهارشنبه اعلام کرد «محمد علی قاید ضاوی» (54 ساله)، به عنوان مجری اصلی جنایت و ترور «ابراهیم بدرالدین الحوثی» برادر رهبر انصارالله را از پای درآورده است. وزارت کشور یمن در بیانیه خود تصریح کرده: «دستگاه امنیتی در شامگاه سه‌شنبه دهم ماه محرم راس ساعت 7:24 طی یک عملیات امنیتی و اطلاعاتی منحصر به فرد در عمق مناطق تحت‌اشغال دشمن در شهر مأرب موفق شد عامل ترور شهید الحوثی را از پای درآورد».
در این بیانیه همچنین آمده: این عملیات منحصر به فرد به کشته شدن محمد علی قاید ضاوی، مجری اصلی جنایت ترور شهید ابراهیم بدرالدین الحوثی و محافظش «محمد حسن قاسم البدر» منجر شد...تحقیقات و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که عامل ترور با استخبارات عربستان در ارتباط بود و این کشور عامل اصلی ترور برادر رهبر انصارالله یمن و محافظ او است.
این وزارتخانه در بیانیه خود این را هم اضافه کرده که: «به ملت یمن تأکید می‌کنیم که نیروهای دستگاه امنیتی می‌توانند به عمق مناطق تحت‌اشغال و کنترل متجاوزان، که عناصر جنایتکار و اجیر شده آنجا را مامنی برای پنهان شدن تصور می‌کنند، نفوذ کرده و جنایتکاران را به سزای اعمال خود برسانند».