kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷

گزارش خبر آن‌لاين از اختلاف‌ها در شوراي سياست‌‌گذاري اصلاح‌طلبان(خبر ويژه)

عضو شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان ضمن حمله به عارف گفت برخي اعضاي شورا قدرت‌طلب هستند.

خبر آن‌لاين در اين‌باره نوشت: اختلاف‌ها در شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان با نزديک‌تر شدن به انتخابات رو به افزايش است و صداهاي مختلفي از درون آن به گوش مي‌رسد.
مشاور خاتمي گفت: درواقع اين هسته اصلي يا به تعبيري اصلاح‌طلبان اصلي که به ماندگاري نظام سياسي وفادارند، اما به‌طور جدي به تغييرات بنيادين و ساختاري هم معتقد هستند متفاوت با گذشته است.
در کنار اين‌ها افرادي در جبهه اصلاحات و حتي در درون شوراي عالي سياست‌گذاري هستند که بدون تعارف به هيچ‌چيز جز حضور در صحنه‌هاي قدرت فکر نمي‌کنند که اين نگاه درواقع همان دوگانه اصلاح‌طلبان جامعه‌محور و قدرت‌محور را شکل مي‌دهد. امروز تا حدود زيادي خود شوراي عالي سياست‌گذاري تجلي اين دوگانه و اين دو نگرش است. به‌نظر در اين رابطه شايد نتوان خيلي کار تشکيلاتي انجام داد و تنها راه باقي‌مانده اين است که هرکدام از اين  دو نوع نگرش به چه ميزان بتوانند افکار عمومي جامعه را با خود همراه کند.
او در پاسخ اين سؤال که «نماينده اين تفکر در شوراي عالي سياست‌گذاري چه کساني هستند؟ منظورتان از افراد معطوف به قدرت، مثلاً کارگزاران است؟»، مي‌گويد: نمي‌خواستم اسم نمي‌برم، اما فکر مي‌کنم در چند سال کنشگري اصلاح‌طلبان و فعاليت شوراي سياست‌گذاري کاملاً مشخص است که چه کساني اين نگاه را دارند. بله، شايد نتوان از کنار اين نکته ساده گذشت، بايد تأييد کنم که کارگزاران، البته بخشي از اين طيف اين نگاه را دارند. کارگزاران هم عملاً به دو طيف تقسيم مي‌شوند که صداي کارگزاران قدرت‌محور بلندتر از باقي اعضاي اين حزب است.
من فقط دوره اول در شوراي سياست‌گذاري بودم و دوره دوم و سوم کناره‌گيري کردم. دليل اصلي کناره‌گيري هم اين بود که عملاً هيچ‌نوع رفتاري که بيانگر اعمال مديريت قاطع و در عين حال مديريت سياسي در شوراي عالي سياست‌گذاري از سوي آقاي عارف باشد، نديدم. اين شيوه مديريت نه‌تنها موجب کناره‌گيري من شد بلکه افرادي همچون آقاي محمدرضا خاتمي هم به اين دليل از شورا کناره‌گيري کردند. اين نقطه ضعف واقعيتي است که نمي‌شود کتمان کرد، اما البته اين هم واقعيتي است که فعلاً رياست شوراي عالي با آقاي عارف است.
در حالي که عارف مجري دستورهاي خاتمي و برخي سران جبهه اصلاحات بوده، ناصري با فرافکني مي‌گويد: آقاي عارف بايد در رفتار مديريتي خودش به‌‌طور جدي تغيير ايجاد کند، در غير اين‌صورت حاشيه‌هايي که براي ليست مجلس دهم و شوراي شهر ايجاد شد، کماکان ادامه خواهد داشت.
وي مي‌افزايد: البته باور خود من اين است که هنوز بحث نامزدشدن و کانديداتوري آقاي عارف براي رياست جمهوري از ذهن ايشان و مشاوران حلقه اوليه‌شان پاک نشده است. اگر کسي بنا باشد از رفتار سياسي خودش قاطعانه دفاع کند، بايد در جامعه هزينه‌پردازي کند، اما چنين ويژگي را در آقاي عارف نمي‌بينم.