kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹

نامه 70 نماینده خطاب به وزیر ورزش برای دور زدن قانونی که خود تصویب کرده‌اند!

70تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به وزیر ورزش خواستار بازگشت مدیر سابق یک باشگاه فوتبال شدند آن هم مدیری که با قانون تصویب شده توسط همین نمایندگان و به‌خاطر بازنشسته‌بودن کناره‌گیری کرد اما نکته تأسف‌آور آن است که در حقیقت نمایندگان مجلس برای دورزدن قانون نامه‌نگاری کرده‌اند!

گویا عجایب مجلس دهم را پایانی نیست. یکی از تازه‌ترین موارد آن به نامه 70 نماینده مجلس به وزیر ورزش بازمی‌گردد که اواخر ماه قبل یعنی چند روز پیش رخ داد. «70 نماینده مجلس در نامه‌ای به مسعود سلطانی‌فر، خواستار بازگشت حمیدرضا گرشاسبی به باشگاه پرسپولیس شدند». دقایقی پس از انتشار این خبر بود که هواداران پرسپولیس در فضای مجازی، علیه نمایندگانی که نامه مذکور را امضا کرده بودند، موضع گرفتند. نمایندگانی که اغلب آنها متعلق به استان خوزستان و کرمانشاه بودند هرچند نام چند نماینده از استان تهران، کرمان، اصفهان و سیستان و‌بلوچستان نیز بین آنها دیده می‌شود. بازگشت حمیدرضا گرشاسبی به باشگاه پرسپولیس در‌حالی در دستور کار نمایندگان قرار گرفته که او‌ بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی درخصوص منع ‌به‌کارگیری بازنشستگان مجبور به استعفا شد، حالا همان نمایندگانی که قانون را تصویب کرده‌اند، خواستار بازگشت مدیرعامل مستعفی پرسپولیس هستند، آن‌هم درست در فاصله چند روز مانده به آغاز لیگ برتر.
موضوع این است که در این شرایط و با وجود مسایل مهم کشور چرا 70نماینده به تلاش برای دورزدن قانون روی می‌آورند؟ وقتی خود مجلس نسبت به قانونی که تصویب کرده این‌گونه برخورد می‌کند چگونه می‌تواند انتظار داشته باشد که دیگر دستگاه‌ها قوانین مجلس را جدی بگیرند؟!نطق‌ها و مصاحبه‌های هر کدام از نمایندگان امضا‌کننده این نامه را اگر مروری کنیم حتما به جملاتی در باب مشکلات معیشتی مردم، بیکاری، تورم و رکود خواهیم رسید اما در عمل آیا آنها این دغدغه‌ها را پیگیری می‌کنند یا برای دورزدن قانون مجلس به وزیر ورزش نامه می‌نویسند؟!
اصلا آیا شأن مجلس است که در هر موضوعی وارد شود و برای رفتن مدیر یک تیم فوتبال نامه آن هم با امضای 70نماینده بنویسد؟