kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸

۳ داروی جدید از سوی آستان قدس رضوی رونمایی شد

۳ داروی جدید که توسط شرکت داروسازی ثامن در مشهد ساخته شده است روز دوشنبه در مراسمی ‌با حضور متولی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن در این مراسم گفت: «سدیم کلراید استنشاقی ۷ درصد» (سالین‌هایپر تونیک)، پتاسیم کلراید ۱۵ درصد در آمپول ۱۰ میلی‌لیتری پلی‌پروپیلنی و لوفلوکساسین تزریقی سه دارویی هستند که توسط این شرکت ساخته شده است. مجید طبسی افزود: داروی «سدیم کلراید استنشاقی» برای بهبود عملکرد ریوی از طریق هیدراته کردن و تسهیل خروج ‌ترشحات استفاده می‌‌شود و ویژگی‌‌های آن شامل تک‌دوز بودن، کاهش احتمال ابتلا به عفونت‌‌های ریوی، مقرون به‌صرفه ‌بودن و استفاده راحت‌‌تر در مقایسه با سدیم کلراید ۵ درصد است.
وی اظهار داشت: داروی «پتاسیم کلراید ۱۵ درصد در آمپول ۱۰ میلی ‌لیتری پلی پروپیلنی» نیز برای پیشگیری و درمان کمبود پتاسیم خون استفاده می‌ شود، این محصول در کودکان تحت درمان طولانی ‌مدت با آدرنوکورتیکوئیدها و همچنین در سیروز کبدی همراه با آسیت، اسهال، استفراغ طولانی نفروپاتی تخلیه‌کننده پتاسیم کاربرد دارد و کاهش هزینه‌‌های درمانی به دلیل تولید در حجم پایین‌‌تر، از دیگر ویژگی‌‌های این دارو است.
طبسی گفت: «لوفلوکساسین تزریقی» هم داروی ضدباکتریایی وسیع‌الطیف با اثرگذاری مؤثر بر روی باکتری‌‌های گرم مثبت، درمان عفونت‌‌های پنومونی مقاوم به پنی‌سیلین، خط اول درمان پروستاتیت باکتریال حاد و مزمن، قابلیت انفوزیون مستقیم به بیمار، پر شده در کیسه سه لایه شفاف آماده مصرف با‌ گرید مخصوص محلول‌‌های تزریقی با حجم ۱۰۰ میلی ‌لیتر است.
وی افزود: در حوزه داروسازی به درجه‌ای رسیده‌ایم که نیاز به ساخت ماشین‌آلات و فناوری تولید دارو احساس می‌شود تا بتوان وابستگی کشور به این بخش را کاهش داد لذا شرکت داروسازی ثامن بهمن ماه امسال نخستین دستگاه تولید سرم خود را رونمایی خواهد کرد.