kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
سرپرست وزارت آموزش‌و پرورش:

اردوگاه شهید باهنر در تملک آموزش و پرورش باقی خواهد ماند

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اردوگاه شهید باهنر در تملک آموزش و پرورش هست و خواهد بود.

به گزارش تسنیم، جواد حسینی در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما درباره مطالبات معوق فرهنگیان گفت این را احصاء کردیم البته مطالبات فرهنگیان از اول انقلاب آغاز و انباشت شده است و مجموع آن رقمی حدود 20 هزار میلیارد تومان است که  معتقدم نظام جمهوری اسلامی ایران باید یک روز تصمیم بگیرد و مطالبات معلمان را به صفر برساند چرا که حق آنهاست.
پرداخت 50 درصد از معوقات حق‌التدریس در شهریور
حسینی درباره مطالبات بازنشستگان اظهارداشت: از روز شنبه پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان آغاز شد که در دو قسط 50 درصدی واریز می‌شود که قسط دوم در نیمه دوم شهریور ماه پرداخت خواهد شد. همچنین برای رفاه حال بازنشستگان پنج باشگاه داریم که تا آخر امسال 19 باشگاه بازنشستگان به این رقم اضافه می‌شود و تا پایان سال 99 تمام استان‌ها دارای باشگاه بازنشستگان می‌شوند.
 افزایش 400 تا 600 هزار تومانی حقوق معلمان با رتبه‌بندی
وی درباره رتبه‌بندی معلمان هم گفت: در جلسه‌ای که با آقای نوبخت داشتیم مقرر شد دو هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی فرهنگیان از اول مهرماه اختصاص یابد که البته 10 درصد هم به اعتبار قبلی اضافه می‌شود و رتبه بندی استاندارد باید در هیئت دولت مصوب شود البته با اعتبار دو هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی از مهر ماه 400 تا 600 هزار تومان به حقوق معلمان اضافه می‌شود.
تا ریال آخر سهم معلمان را از بانک سرمایه خواهیم گرفت
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود 40 تا 45 درصد از سهام بانک سرمایه مربوط به آموزش و پرورش است، افزود: درباره صندوق ذخیره فرهنگیان مسائل آن‌ طور که مطرح شده است واقعیت ندارد، بحث صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به وام‌هایی است که گرفته شده و بیش از اندازه بوده که برنگشته و مواردی دیگری از این قبیل است که ما تا ریال آخر سهم معلمان را خواهیم گرفت.
اردوگاه شهید باهنر در رهن است
وی درباره مالکیت اردوگاه شهید باهنر اظهار داشت: این اردوگاه در تملک آموزش و پرورش هست و خواهد بود و به هیچ عنوان از دست آموزش و پرورش خارج نمی‌شود، البته در یک دوره برای پرداخت مطالبات فرهنگیان وام گرفته شده است و این اردوگاه را ترهین گذاشتند که قسط‌های وام در حال پرداخت است.