kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
یک کارشناس سینما:

بسیاری از فیلم‌های جشنواره کودک برای بچه‌ها مناسب نیستند!(اخبار ادبی و هنری)

یک کارشناس سینما معتقد است: بسیاری از فیلم‌هایی که در سی و دومین دوره جشنواره کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد، از نظر محتوایی برای بچه‌ها نامناسب هستند!

رضا منتظری، فیلمساز و فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان گفت: در سی و دومین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، چند اتفاق مثبت دیده شد. ازجمله می‌توان به فعالیت خوب و همکاری و همراهی روابط عمومی این جشنواره با اهالی رسانه‌ اشاره کرد. همچنین در بخش جلوه‌گاه امید این جشنواره، بیشتر جوایز از سوی سازمان‌ها و نهادها به فیلم‌های ارزشی، مثل «23 نفر» و «منطقه پرواز ممنوع» اعطا شد.
وی افزود: اما مهم‌ترین موضوع در هر جشنواره‌ای، فیلم‌هایی است که در آن جشنواره به نمایش در می‌آید. متأسفانه آثار به نمایش درآمده در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، چندان چشمگیر نبودند. به غیر از تعداد اندکی از فیلم‌ها که قبلاً در جشنواره‌های دیگر هم دیده بودیم، اغلب آثار، حتی فیلم‌هایی که از آنها به‌عنوان شانس جشنواره یاد می‌شد، راضی‌کننده نبودند.
منتظری درباره محتوا و رویکرد فرهنگی آثار سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم اظهار داشت: نکته مهم این است که اغلب فیلم‌های این دوره از جشنواره، سرشار از مسائلی هستند که اصلا به صلاح نیست کودکان و نوجوانان آنها را تماشا کنند. بطور مثال، در خیلی از فیلم‌ها سبک زندگی و موسیقی غربی‌ترویج می‌شود و بچه‌ها به بازی‌های رایانه‌ای و زندگی‌اشرافی و. ..‌ترغیب می‌شوند. بطور کلی، فیلم‌های این دوره جشنواره، هم از نظر محتوایی و هم ساختاری، بسیار مشکل دارند.