kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
رئیس‌سازمان اداری و استخدامی:

مشاهده حقوق مدیران منوط به اجازه دولت است

رئیس‌سازمان اداری و استخدامی گفت: با تامین اعتبار لازم امسال حدود ۳۰ تا ۳۲ هزار نفر استخدام می‌شوند.

به گزارش صدا و سیما، جمشید انصاری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با تبریک روز کارمند درباره اینکه آیا امسال استخدام داریم یا خیر؟ افزود: ما هر ساله برای جبران خروجی نیروی انسانی که بازنشستگان هستند و یا برای تامین نیروی انسانی لازم در برخی طرح‌های دولتی که به بهره‌برداری می‌رسد استخدام داریم و امسال نیز حدود 30 تا 32 هزار نفر استخدام می‌شوند.
وی گفت: البته مجوز استخدام را ما صادر می‌کنیم اما این دستگاه‌ها هستند که باید برای استخدام تامین اعتبار کنند که اکنون برای حدود 30 هزار نفر تامین اعتبار شده و امیدواریم تا پایان هفته آزمون استخدام مرحله اول امسال آغاز شود.
رئیس‌سازمان اداری و استخدامی کشور درباره نحوه نظارت بر استخدام‌ها و شایسته‌سالاری نیز افزود: تمامی استخدام‌ها اگر تعریف قانونی داشته باشد توسط این سازمان انجام می‌شود و مجری آن نیز سازمان سنجش و جهاد دانشگاهی است، ضمن اینکه به منظور تحقق عدالت استخدامی آزمون را برگزار می‌کنیم و معتقدیم باید بهترین نیروها جذب شوند. انصاری ادامه داد: اکنون چهار سال است که تمامی استخدام‌های کشور از طریق آزمون استخدامی صورت می‌گیرد که مطابق قانون مدیریت کشوری است.
جمشید انصاری در ادامه سخنانش با بیان اینکه در نظام پرداخت‌ها باید عدالت نسبی را داشته باشیم، افزود: اکنون در نظام اداری کشورمان، متوسط پرداختی تعداد محدودی از دستگاه‌ها به علت مقررات خاصی که دارند و یا به علت دسترسی به منابعی که دارند با دستگاه‌های دیگر متفاوت است.
وی ادامه داد: از حدود 2 میلیون و 277 هزار کارمند دولت حدود 2 میلیون نفر از یک نظام پرداخت تبعیت می‌کنند و بقیه از نظامات پرداخت خاص استفاده می‌کنند. معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه این تفاوت پرداخت در مشاغل مشابه در برخی اوقات تا 2 برابر فرق می‌کند، افزود: عمده این تفاوت‌ها در سال‌های 90 به بعد ایجاد شده است. انصاری با‌اشاره به اینکه سامانه حقوق و مزایا ابزاری است که تفاوت‌ها را نشان خواهد داد اضافه کرد: بر اساس تکلیف برنامه ششم توسعه در مدت یک سال از آغاز این برنامه، دولت باید این سامانه را طراحی و مستقر کند که در موعد مقرر، آن را انجام دادیم. وی ادامه داد: در اسفند سال 1396 طراحی سامانه را به پایان رساندیم و به دولت اعلام آمادگی کردیم که سامانه را مستقر کنیم اما دولت تکلیف کرد به مدت چند ماه به صورت آزمایشی، سامانه را فعال کنیم تا اطلاعات دستگاه‌ها وارد شود. انصاری افزود: امیدواریم تا پایان شهریور اطلاعات حدود 2 میلیون نفر از کارکنان دولت را در سامانه بارگذاری کنیم.
وی اضافه کرد: برای همه دستگاه‌های اجرایی گزینه‌ای به نام « مشاهده حقوق مدیران » در سامانه پایگاه اطلاعاتی ایجاد شده است و از روزی که دولت اجازه دهد این گزینه فعال می‌شود و دریافتی‌های مدیران قابل مشاهده خواهد بود.