kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
رئیس‌اتاق بازرگانی ایران:

زمینه فعالیت ایثارگران در اتاق بازرگانی فراهم می‌شود

رئیس‌اتاق بازرگانی ایران گفت: امیدواریم در چارچوب قانون و با استفاده از آئین نامه‌های موجود، زمینه مساعدتری برای بهبود فعالیت ایثارگران در عرصه فعالیت اتاق بازرگانی فراهم شود.

به گزارش فاش نیوز، غلامحسین شافعی، رئیس‌اتاق بازرگانی ایران در دیدار با جمعی از جانبازان کارآفرین و فعال در عرصه اقتصادی اظهار داشت: شما ایثارگران در دوران دفاع مقدس به قراری که با معبود داشتید به نحو احسن عمل کردید و هنوز هم بر سر قرار خود هستید و بسیاری از ما مسئولین به شما مدیون هستیم.
وی با بیان اینکه دستور داده‌ام که این تشکل ایثارگری پا بگیرد و جلو بیاید، درخصوص نحوه حمایت از حضور ایثارگران در عرصه فعالیت اتاق بازرگانی بیان کرد: من در اسرع وقت به معاونت «فاوا» (فناوری و اطلاعات) می‌گویم که با شما ملاقات و جلسات کاری بگذارند تا در واگذاری کارها، حتما اولویت اول متعلق به شما باشد؛ چرا که هر چقدر هم کاری انجام شود، ما از شما بیشتر خوشحال خواهیم بود، چون هم به شما مدیون هستیم و هم از شما تا کنون مغفول بوده ایم.
رئیس‌اتاق بازرگانی با تاکید بر امنیت و آرامش کشور حاصل خون هزاران شهید و ایثار و فداکاری‌های جانبازان، آزادگان، مدافعان حرم و خانواده‌های معزز شهدا در طول چهار دهه گذشته است گفت: ما باید در زمینه حضور ایثارگران در عرصه‌های اقتصادی کارهایی را انجام دهیم تا ایثارگران کارآفرین با حضور خود به رونق تولید و حمایت از اقتصاد کشور، دلسوزانه کمک و مساعدت کنند.
شافعی ادامه داد: موافقت اصولی که به تشکل ایثارگران داده شده است مدت زمان محدودی دارد که زمان آن تمدید خواهد شد اما باید در طی این مدت فعالیت خود را به سرانجامی برسانید؛ چرا که ما همانند هر سازمان، نهاد و وزارتخانه‌ای با محدودیت‌های قانونی و آئین نامه‌ای مواجه هستیم اما امیدواریم در چارچوب قانون و با استفاده از آئین نامه‌های موجود، زمینه مساعدتری برای بهبود فعالیت ایثارگران در عرصه فعالیت اتاق بازرگانی فراهم شود.
در ابتدای این دیدار، یکی از موسسان انجمن جانبازان کارآفرین کشور ضمن معرفی جانبازان ویلچری حاضر، از مصوبه اتاق بازرگانی برای تسهیل در امر حضور ایثارگران در عرصه تولید و رونق اقتصادی کشور تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: با این مصوبه جانبازان کارآفرین کشور در این راستا اقداماتی انجام داده و پس از زحمات زیادی، این فعالیت‌ها به نتیجه مطلوب رسیده است.
یکی دیگر از جانبازان حاضر در این نشست با‌اشاره به حضور ایثارگران در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، تلاش و جدیت آنها را گره گشای مشکلات کنونی کشور دانست و تاکید کرد: جانبازان حاضر با توجه به شرایطی که از لحاظ جسمانی دارند و به سن میانسالی رسیده‌اند اما با توجه به روحیه‌ای که دارند، همچنان در عرصه‌های مختلف فعال هستند.
در ادامه این نشست نیز یک جانباز نخاعی از گردن با‌اشاره به نرم‌افزار تهیه شده درخصوص اطلاعات مربوط به جامعه ایثارگری، بهره‌گیری از آن را برای اتاق بازرگانی درخصوص تصمیم گیری‌ها مثبت ارزیابی کرد و متذکر شد که از لحاظ نرم‌افزاری و آموزشی، این آمادگی وجود دارد که در صورت احساس نیاز، اطلاعات لازم برای آشنایی با جامعه هدف را به فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ارائه دهیم.