kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳

حوادث کوتاه از کشور


      
      قاچاق گوشی تلفن همراه
همدان-  خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از ضبط ۱۴۷ دستگاه گوشی تلفن همراه خبر داد.علیرضا حسن پور، اظهار کرد: فردی که تعداد ۱۴۷ دستگاه گوشی تلفن همراه را با جاسازی در خودروی سواری از شهرهای مرزی به سمت تهران حمل می‌کرد، دستگیر شد.وی افزود: شعبه‌ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز مستقر در گلوگاه شهید زارعی همدان، متهم را به ضبط کالا و پرداخت یک ‌میلیارد و ۱۶۱ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.
مرگ یک کوهنورد
شهرکرد-  خبرنگار کیهان: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال وبختیاری از پیدا شدن جسد یک کوهنورد اصفهانی در دره زندان سبزکوه این استان خبر داد.
سید احمد مرتضوی فرد، گفت: یک گروه کوهنورد ۱۳ نفره از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در منطقه «تنگ زندان» منطقه حفاظت شده «سبزکوه»گرفتار شده بودند که یک نفر از آنها به دلیل سقوط فوت کرد.وی اضافه کرد: دو تیم امداد و نجات کوهستان، غارنورد و کوهنوردی با بالگرد امدادی به منطقه «تنگ زندان» واقع در منطقه حفاظت شده «سبزکوه»اعزام و ۱۲ کوهنورد را نجات داده و جسد کوهنورد متوفی را نیز به سردخانه تحویل دادند.
قاچاق کبک
یزد-  خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس راه استان یزد از کشف کبک وحشی قاچاق در محورهای برون شهری این استان خبر داد. سرهنگ مسعود قانعی افزود: مأموران پلیس راه اردکان-  نائین هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه اتوبوس اسکانیا را برای بررسی مدارک متوقف کردند.وی افزود: مأموران پس از کنترل و بازرسی وضعیت بار اتوبوس این تعداد کبک را کشف کردند.به گفته وی یک متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.
سقوط مرگبار
قائم شهر-  خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ‌شهرستان قائم شهر از سقوط مرگبار نوجوان 15 ساله در کانال آب خبر داد.سرهنگ مرادی، گفت: در این حادثه نوجوان 15 ساله‌ای که به همراه پدر خود در زمین‌های کشاورزی این روستا مشغول کار بود حین ‌تردد در لبه‌های کانال آب به داخل آن سقوط کرد و در آب غرق شد. وی اظهار داشت: پدر این فرد نیز که برای نجات وی به داخل کانال آب رفته بود نیز در حین غرق‌شدن در آب، توسط اهالی منطقه نجات داده شد. فرمانده انتظامی ‌شهرستان قائم شهر، تصریح کرد: با حضور عوامل امدادی جسد وی پس از حدودیک ساعت تلاش کشف و تحویل سردخانه شد.
آخرین شنا
مراغه-  خبرنگار کیهان: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مراغه از غرق‌شدن جوان ۳۵ ساله در سد علویان این شهرستان خبر داد.جواد پنداشته، افزود: پس از دریافت گزارش مردمی ‌در مرکز فوریت‌های خدمات ایمنی مبنی بر غرق‌شدن یک شناگر در سد علویان، تیم‌های امداد و نجات این سازمان به محل اعزام شدند.وی اضافه کرد: امدادگران به محض یافتن جسد آن را تحویل پزشکی قانونی خواهندداد.
ناکامی ‌قاچاقچیان در انتقال موادمخدر
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي شهرستان زاهدان از ناکامی قاچاقچیان مسلح در انتقال یک هزار و 411 کیلوگرم موادمخدر و توقیف سه دستگاه پژو خبر داد.
سرهنگ «حمیدرضا اکبری» اظهارداشت: مأموران انتظامی ‌شهرستان زاهدان با انجام اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند اعضای باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر قصد دارند به‌صورت مسلحانه و با استفاده از خودروهای تیزرو مواد افیونی را از مناطق مرزی به عمق استان منتقل کنند.
این مقام انتظامی‌ گفت: مأموران در پاکسازی از منطقه و بازرسی از خودروها در مجموع 866 کیلو و330 گرم ‌تریاک،500 کیلو و 16گرم هروئین، 14کیلو و 72 گرم حشیش،  29 کیلو و 800 گرم سایر مواد مخدر و همچنین یک قبضه سلاح کلاش، پنج تیغه خشاب حاوی 129 فشنگ جنگی و یک قبضه کلت کمری کشف کردند.
سرقت میلیاردی از یک منزل
گنبدکاووس-  مهر: جانشین فرمانده انتظامی‌ گلستان از دستگیری عامل سرقت از یک منزل مسکونی در گنبدکاووس خبر داد.سرهنگ مسعود فروزان افزود: با حضور مأموران مشخص شد یک میلیارد تومان پول نقد و ۲۰۰ میلیون تومان طلاجات که در قسمتی از منزل نگهداری شده بود، به سرقت رفته است.وی تصریح کرد: بررسی‌های تخصصی و فنی آغاز شد و سرانجام مأموران پس از پیگیری سرنخ‌های موجود سارق حرفه‌ای را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
گودبرداری حادثه آفرید
زنجان-  ایسنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: بر اثر حادثه گودبرداری، هفت نفر مصدوم شدند.جواد مرادی، اظهار کرد: گودبرداری باعث ریزش آوار در ملک مجاور شد که در این حادثه چهار آقا و سه خانم مصدوم شدند.وی افزود: با اعلام حادثه به اورژانس، پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و مصدومین را به بیمارستان منتقل کردند.
مهار آتش‌سوزی
قزوین-  ایرنا: سه هکتار از اراضی ملی استان قزوین واقع در بخش طارم سفلی در آتش‌سوزی سوخت. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: این آتش‌سوزی در روستای ییلاقی بیبار واقع در طارم سفلی به وقوع پیوست و به سه هکتار از اراضی ملی در این منطقه خسارت وارد کرد.اکبر کشت پرور افزود: در این حادثه اراضی مرتعی در آتش سوخت و نیروهای یگان حفاظت نیز سریعا در کمتر از چندساعت به خاموش کردن آن اقدام کردند.وی عامل اصلی آتش‌سوزی‌ها در مراتع قزوین را سهل‌انگاری کشاورزان، باغداران و گردشگران عنوان کرد.
دستگیری کلاهبردار
کرج-  ایرنا: فردی که با فریب یکی از شهروندان به بهانه پیمانکاری و ساخت و ساز پروژه‌های ساختمانی اقدام به ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، درشهرستان ساوجبلاغ استان البرز دستگیر شد.
سرتیپ عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی ‌استان البرز گفت: فرمانده نیروی انتظامی ‌البرز، گفت: طی تحقیقات اولیه مشخص شد متهم پس از آشنایی با فرد مالباخته، خود را پیمانکار و مجری ساخت و ساز پروژه‌های ساختمانی معرفی کرده و با شیوه متقلبانه‌ای به منظور انجام پروژه از مالباخته مبلغی را دریافت کرده است.
سرتیپ عباسعلی محمدیان، افزود: فرد کلاهبردار در ارتباط اولیه با چرب زبانی و استفاده از خودروهای گران قیمت اعتماد مالباخته را جلب کرد و سپس  با تنظیم قرارداد صوری برای انجام اسکلت بندی پروژه مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از او دریافت کرد.
متهم پس از  دریافت وجه ارتباط خود را با وی قطع و متواری شد که با  تلاش شبانه‌روزی و انجام اقدامات پلیسی مأموران، مخفیگاه وی  را در تهران  شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.