kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
رئیس مجلس شیعیان لبنان: اسرائیل با آتش بازی نکند

حملات پهپادی و موشکی ناکام رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه

عملیات ترور رژِیم صهیونیستی در لبنان در پی سقوط دو پهپاد این رژِیم در جنوب بیروت، با شکست مواجه شد. در سوریه نیز سامانه دفاع هوایی این کشور تعدادی از موشک های پرتاب شده را در آسمان منهدم کرد.

«محمد عفیف» مسئول روابط عمومی حزب‌الله لبنان، اعلام کرد، دیروز دو پهپاد اسرائیل در ضاحیه جنوبی بیروت سقوط کرده‌اند ؛ پهپاد اول هیچ خسارتی را بر جای نگذاشت، اما پهپاد دوم همراه با انفجار مهیبی سقوط کرد و خسارات زیادی را به ساختمان مرکز رسانه‌ای وابسته به حزب‌الله وارد کرده است.
 وی ادامه داد: پهپاد جاسوسی اول رژیم صهیونیستی که منفجر نشده، هم‌اکنون در اختیار حزب‌الله است و اعضای این حزب در حال تحلیل و بررسی انگیزه‌های ارسال آن و مهماتی هستند که به منظور بمباران بیروت در آن کار گذاشته شده‌ بود.
در پی این اتفاق،  خبر گزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد که یکی از دو پهپاد مذکور، برای انجام عملیات ترور ماموریت داشته است. این خبرگزاری توضیحات بیشتری در باره خبر فوق نداد.
واکنش‌های «میشل عون» رئیس جمهور و «سعد حریری» نخست وزیر لبنان، این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را ناقض حاکمیت لبنان دانستند. دولت بیروت همچنین اعلام کرد که قصد دارد به شورای امنیت سازمان ملل در این مورد، شکایت کند.
جنبش های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی نیز اقدام رژِیم اسرائیل را به شدت محکوم کردند.
اسرائیل با آتش بازی نکند
«عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در واکنش به تجاوز پهپادی دیروز رژیم صهیونیستی ، از این رژِیم خواست که با آتش بازی نکند.
به گزارش فارس، قبلان ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرد: این موضوع و تبعات خطرناک آن بر امنیت و ثبات منطقه را به اطلاع سازمان ملل و شورای امنیت می‌رسانیم؛ اسرائیل با آتشی بازی می‌کند که آن را در جنگ جدید غرق خواهد کرد، جنگی که به قیمت موجودیت این رژیم غاصب تمام خواهد شد.
سوریه
دیروز از سوریه نیز خبر رسید، سامانه دفاع هوایی ارتش این کشور هشت موشک شلیک شده از سوی جنگنده های متجاوز رژیم صهیونیستی را در جنوب شهر دمشق، رهگیری و منهدم کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دمشق، ارتش سوریه دراین رابطه اعلام کرد، حمله نیمه شب شنبه  نا‌کام بوده و ارتش سوریه بیشتر موشک‌ها را منهدم کرد.
در بیانیه ارتش آمده است: موشک های دشمن از آسمان جولان اشغالی به سمت دمشق در حرکت بودند که به وسیله سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه، رهگیری و منهدم شدند.