kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷

مردم کشمیر: اهدای مدال از سوی امارات و بحرین به نخست‌وزیر هند مایه شرمساری است

در حالی که دولت هند 20 روز است مسلمانان کشمیر را تحت حکومت نظامی سختی قرار‌داده و هر حرکتی را سرکوب می‌کند، امارات و بحرین عالی‌ترین نشان کشورهای خود را به نخست‌وزیر هند اهدا کردند.

هند ایالت مسلمان‌نشین «جامو و کشمیر» را از پنج اگوست تحت حکومت نظامی قرار‌داده و تمام راه‌های ارتباطی مردم با خارج را قطع کرده است. این ماجرا به دنبال لغو خودمختاری این ایالت توسط دولت هند صورت گرفته است. از آن زمان تا کنون ضمن دستگیری گسترده رهبران این ایالت، با هر اعتراضی هم به سختی برخورد می‌شود.
در چنین شرایطی، «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، که به امارات و بحرین سفر کرده از طرف ولیعهد ابوظبی و شاه بحرین عالی‌ترین نشان دولتی را دریافت کرد. ولیعهد ابوظبی در صفحه مجازی خود نوشت: بالاترین نشان دولتی به «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند به پاس نقش وی در تقویت روابط دوجانبه اعطا شد که نشان دهنده تعمیق روابط بین دو کشور محسوب می‌شود؛ او همچنین، آن‌طور که ایسنا گزارش می‌دهد، خطاب به «مودی» گفته است: شما مستحق این مدال هستید.
«حمد بن عیسی آل خلیفه»، شاه بحرین که در سرکوبگری مردم خود سابقه طولانی دارد، پس از اعطای عالی‌ترین نشان بحرین به مودی، گفت: بحرین به نقش پیشگامانه کشور دوست، هند در صحنه بین‌الملل اعتقاد راسخ دارد.»
اعتراض کشمیری‌ها
مردم و گروه‌های مختلف در کشمیر، ضمن اعتراض به اعطای بالاترین نشان افتخار غیرنظامی به نخست‌وزیر هند، توسط سران امارات و بحرین، اعلام کردند که چنین اقدامی، منعکس‌کننده خواست مردم این دو کشور نیست. به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «تی‌آرتی»، «سید عبدالله گیلانی» سخنگوی گروه «تحریک حریت» اعطای نشان به مودی را محکوم کرد و گفت: «این اقدام مایه شرمساری تمام امت اسلام است».