kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷

تعطیلی یک پایگاه هوایی آمریکا به خاطر خودکشی‌های پی‌درپی نظامیان

بر اساس آخرین آمار انتشار یافته، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، 79 نظامی عضو نیروی هوایی آمریکا خودکشی کرده و جانشان را از دست داده‌اند. وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) برای چاره‌جویی و جلوگیری از خودکشی‌های بیشتر، یک پایگاه نیروی هوایی خود را در کارولینای جنوبی تعطیل کرد.

بر اساس آمار منتشر شده، ۷۹ نظامی آمریکایی عضو نیروی هوایی این کشور از ابتدای سال تاکنون مرتکب خودکشی شده و جان خود را از دست داده‌اند. میزان خودکشی‌ها در این واحد نظامی آمریکا به قدری بالا بوده که پایگاه نیروی هوایی «شا» در ایالت کارولینای جنوبی خبر از تعطیلی موقت داده است. «دِرِک اومالی» فرمانده این پایگاه، چهارشنبه هفته گذشته و طی پیامی در فیسبوک، خبر این تعطیلی را اعلام کرد. ارتش آمریکا به منظور متوقف شدن آمار بسیار نگران‌کننده خودکشی در بین نظامیان خود، تصمیماتی را اتخاذ کرده است. پنتاگون قرار است پس از فعالیت مجدد این پایگاه، سه روز در ماه، به نظامیان مرخصی دهند تا آنها از این فرصت استفاده کرده و به بازیابی روحی خود بپردازند! در این روزها روانشناسان ضمن بررسی آخرین وضعیت سلامت روانی پرسنل، به آنها مشاوره می‌دهند.
«کیلت رایت» سرگروهبان یکم عضو این پایگاه هوایی در گفت‌و‌گو با فاکس نیوز، درباره وضعیت ناگوار روحی در این پایگاه هشدار داده است. وی در این باره گفته: «ما بیشتر از هر کشور دیگری خلبانان و کمک خلبانان نیروی هوایی خود را در خودکشی از دست می‌دهیم. این آمارها حتی بیشتر از جنگ هم است، اگر موضوع را جدی نگیریم، احتمال دارد ۱۵۰ تا ۱۶۰ عضو پرسنل نیروی هوایی‌مان را در سال ۲۰۱۹ از دست بدهیم».
بر اساس گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، آمار خودکشی در سال جاری نسبت به سال گذشته میلادی، دو برابر افزایش پیدا کرده است. در میان سران نظامی آمریکا بیم آن می‌رود که سال ۲۰۱۹ به مرگبارترین سال خودکشی در نیروی هوایی آمریکا تبدیل شود. بنا بر گزارش فاکس نیوز، طی پنج سال گذشته به طور متوسط در هر سال ۱۰۰ مورد خودکشی در نیروی هوایی آمریکا رخ داده است.به گزارش فاکس نیوز، مقامات آمریکایی در مورد دلایل اصلی افزایش میزان خودکشی در نیروی هوایی آمریکا چیزی نگفته‌اند.