kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
معرفی برگزیدگان جایزه ادبی شهید اندرزگو

استقبال نویسندگان از اختتامیه

آیین اختتامیه نخستین جایزه ادبی شهید اندرزگو با معرفی برگزیدگان و استقبال قابل توجه نویسندگان برگزار شد.

آیین پایانی نخستین جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو در حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم چهره‌هایی چون، حجت‌الاسلام قمی، علیرضا مختارپور، خانواده شهید اندرزگو، صادق کرمیار، محسن پرویز، محسن مومنی شریف، قادر آشنا، احمد شاکری، محمدرضا شرفی خبوشان، علی‌محمد مودب، مصطفی جمشیدی، میثم نیلی، علی‌اکبر ‌اشعری و... حضور دارند.
براساس این گزارش در این مراسم که با استقبال بیش از انتظار از سوی نویسندگان و علاقه‌مندان همراه شده با حضور هیئت داوران جوایز بخش‌های مختلف اهدا شد. همچنین در بخش کودک و نوجوان ابتدا بیانیه هیئت داوران خوانده شد و سپس برترین‌ها معرفی شدند.
به گزارش فارس، در بخش داستان کوتاه داوران اتفاق تازه‌ای را مشاهده نکردند و عنوان شد اکثر داستان‌ها به‌گونه‌ای نبودند که مخاطب را راضی کنند و شتابزدگی از آفات این بخش اعلام شد همچنین اعلام شد با استفاده از شیوه‌های خلاق در روایت به مفاهیم باید توجه شود. داوران این بخش پیشنهاد کردند در دوره آتی بخش کودک و نوجوان تفکیک شود.
در این بخش دو کتاب باغ خرمالو نوشته ‌هادی حکیمیان از انتشارات شهرستان ادب و دو‌ روایت از یک عکس نوشته ابراهیم حسن بیگی از انتشارات سوره مهر برنده تندیس، لوح تقدیر، جایزه نقدی و سفر عتبات و خرید آثار شدند. حسن بیگی گفت: این جایزه سی سال دیر برگزار شد شاید اگر بوی تعفن تطهیر رژیم پهلوی به مشام نمی‌رسید این جشنواره برگزار نمی‌شد.
در بخش روایت و تاریخ شفاهی برترین‌ها «یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار» نوشته موسی حقانی از مؤسسه تاریخ معاصر به‌عنوان برگزیده انتخاب شد. حقانی پس از دریافت جایزه گفت: این جایزه مثمرثمر و ارزشمند است چرا که خون و نام شهید تحریف ستیز است. اگر غفلتی صورت گرفته باشد به مدد خون شهید اندرزگو می‌توان آن را جبران کرد. اگر شیعه موفق شد پیام عاشورا را برساند از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و ما هم با نگاه به این پیشینه باید عمل کنیم. هنر ما باید به کمک‌ ترویج تاریخ بیاید متأسفانه جز چند سال ابتدایی انقلاب سینمای ما عاری از مبارزات و مجاهدت‌های انقلابی شده است. در بخش رمان و داستان بزرگسال اثر «عاشقی به سبک ون گوک» نوشته محمدرضا شرفی خبوشان و «اوسنه گوهرشاد» نوشته سعید تشکری منتشر شده از سوی به‌نشر برگزیده شدند.