kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۶۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن:

با احکام جدید قضایی بهشت زمین خواران را به جهنم تبدیل می کنیم

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تهران به بهشت زمین خواران مشهور است که با اجرای احکام قضایی و قلع و قمعی که انجام می‌شود این شهر را به جهنم زمین خواران تبدیل می‌کنیم.

جواد خرمند در جلسه حفاظت از اراضی تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: با تلاشی که مدیر تعامل گرا و انقلابی راه و شهرسازی استان اردبیل با همراهی مسئولان قضایی، انتظامی و یگان حفاظت دارند سعی در پیشگیری و همچنین برخورد قاطع با زمین خوارانی است که پیش از این سعی در سوءاستفاده از اراضی ملی را داشته‌اند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: زمین خواری جرم پیچیده‌ای است که ما در سطح ملی و استانها بدون اغماض و گذشت با مسببان آن برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای سود جو و فرصت‌طلب اراضی ملی را به تاراج ببرند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: در سطح کشور با دستور قاطع دادستان کشور برخورد قاطع با زمین خواران شروع شده و ما حتی برخی از استان‌ها نظیر ایلام و کردستان سعی کردیم تا شعبات ویژه مبارزه با زمین خواری را راه‌اندازی کنیم.
خرمند منویات مقام معظم راهبری را در کنار تاکید دولت در برخورد جدی با زمین خواران و متعرضین به اراضی ملی یادآور شد و گفت: خط قرمز ما در همه استانها مبارزه قاطع با زمین خواران است و سود جویان به یاد داشته باشند که با قلع و قمع ساخت و سازهای غیر قانونی مواجه خواهند شد.
وی به دو حرکت خوب استان اردبیل در مبارزه با زمین خواری‌اشاره کرد و گفت: آزاد سازی۱۰۰ هکتار از اراضی محدوده راه آهن اردبیل و رفع تصرف ۳۸ هکتار در پارس آباد از جمله اقدامات شاخص یگان حفاظت استان اردبیل است که در سطح ملی نیز مشهور و مطرح است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه ۱۰ هزار مورد گزارش مردمی در مورد زمین خواری دریافت کردیم و به سرعت این گزارش‌ها مورد رصد و کنترل قرار گرفته است، گفت: تهران به بهشت زمین خواران مشهور است که با اجرای احکام قضایی و قلع و قمعی که انجام می‌شود این شهر را به جهنم زمین خواران تبدیل می‌کنیم. خردمند به رفع تصرف ده هکتار اراضی ملی در دماوند و تخریب ویلا سازیها در این منطقه‌اشاره و بیان کرد: عده‌ای سودجو با بریدن درختان سیب و تخریب باغات در این منطقه اقدام به ویلاسازی کردند که ارزش آن بیش از ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان بوده که یک شبه همه آنها را تخریب کردیم.
وی افزود: در منطقه سولقان نیز چندین تصرف اراضی ملی رخ داده بود به طوری که با قطعی شدن احکام، تخریب ۶۰ باب ویلا در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.