kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
افشاگری تکان‌دهنده افسر سابق سیا

عربستان و بحرین برای سرکوب اعتراض‌های داخلی از القاعده استفاده می‌کنند

افسر سابق سازمان سیا از نقش «پر رنگ» القاعده در سرکوب اعتراض‌های خیابانی بحرین و عربستان خبر داده و گفته آل‌سعود و آل خلیفه از این گروه تروریستی برای قتل مخالفان اصلی خود بهره‌ها برده‌اند! این برای نخستین بار است که اعلام می‌شود یک کشور برای سرکوب مردم کشور خود از گروه‌های تروریستی-تکفیری استفاده می‌کند!



سرویس خارجی-

ویژه برنامه‌ای در شبکه خبری «الجزیره» به بهانه افشای طرح محرمانه سرویس‌های اطلاعاتی آل‌خلیفه و آل‌سعود برای سرکوب اعتراض‌های مردمی منتشر شد. «جان کریاکو»، مسئول سابق مبارزه با تروریسم سازمان سیا، در این گفت‌و‌گو به سازمان‌دهی گروه‌های تروریستی در داخل خاک کشورهای عربستان و بحرین در راستای سرکوب معترضان داخلی اعتراف کرد.
وی تأکید کرد که حاکمیت بحرین تلاش داشت میان مخالفان خود تفرقه ایجاد کند، اما در این زمینه شکست خورد...و او هنگامی که ابوزید، یکی از رهبران سازمان القاعده را در سال 2002، (1381) بازداشت کرد، شماره تلفن‌های سه نفر از شخصیت‌های مطرح در خاندان حاکم عربستان را در تلفن‌های آنها پیدا کرد که دو تن از آنها به‌طرز مشکوکی کشته شده بودند و نفر سوم نیز ناپدید شده بود. کریاکو در ادامه تصریح کرد:« این موضوع نشان می‌دهد که آنها اطلاعاتی درخصوص ارتباط عربستان با القاعده داشته‌اند و باید از بین می‌رفتند تا این اطلاعات به بیرون درز پیدا نکند».
ویژه برنامه «آنچه پنهان است بزرگتر است» در ادامه از طرح محرمانه سازمان اطلاعات بحرین با سرکردگان القاعده برای هدف قرار دادن مخالفان بحرینی هم پرده برداشت. بر اساس گفته‌ها در این برنامه، سازمان اطلاعات بحرین یک سرکرده القاعده را برای عملیاتی کردن ترور مخالفان بحرینی به خدمت گرفته بود. در این برنامه ضمنا به این نکته هم‌اشاره شد که سه مسئول سازمان امنیت ملی به دستور مستقیم «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین در این طرح آلوده نقش ایفا کرده‌اند. شهادت‌هایی به صورت زنده و ضبط شده در این ویژه برنامه پخش شد که مربوط به اتفاقات سال ۲۰۱۱، (1388) بودند.
پادشاه به من گفته شیعیان را بکش!
این سرکرده القاعده که «محمد صالح» نام دارد در اظهارات خود که در این برنامه هم پخش شد می‌گوید: «قبلاً از سوی نیروهای امنیت بحرین تماسی با من برقرار شد و به من اطلاع دادند که پادشاه از من می‌خواهد با شیعیان مقابله و طرح‌های ترور رهبران مخالف از جمله عبدالوهاب حسین از چهره‌های معروف شیعه را اجرا کنم». صالح در ادامه می‌افزاید: «به من برای تهیه سلاح از القاعده عربستان، چراغ سبز نشان داده شد، در حالی که در حال انجام این ماموریت بودم در پل ارتباطی بین ریاض و منامه بازداشت شده و به دلیل حمل سلاح مورد بازجویی قرار گرفتم و نهایتا دستگیر شدم».این عضو برجسته القاعده می‌گوید: « بعد از آزادی در عربستان با وساطت مستقیم پادشاه عربستان به بحرین بازگشتم. پادشاه بحرین شخصاً از من استقبال کرد و به من وعده داد، اتفاقی که برای من افتاده و بازداشتم در عربستان را جبران می‌کند».
شبکه خبری «الجزیره» در این برنامه همچنین فریبکاری‌های رژیم آل خلیفه در جریان سرکوب انتفاضه مردمی میدان اللولوهًًْْ در سال 1388 را افشاء می‌کند. «یاسر الجلاهمهًْ» سرهنگ نیروی امنیتی بحرین در زمان سرکوب اعتراضات میدان اللولوهًْ هم با حضور در این برنامه، اذعان کرد بر خلاف ادعاهای رژیم آل خلیفه معترضان بحرینی سلاح در اختیار نداشتند اما به دروغ«آنها مسلح هستند» اقدام به سرکوب آنها کردند!