kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
در معراج شهدای تهران انجام شد

وداع شورانگیز با شهید «حاج حیدر» فرمانده محبوب زینبیون

مراسم‌ وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم «محمد جنتی» فرمانده تیپ زینبیون روز گذشته در معراج شهدای تهران و شب گذشته در مسجد حجت(ع) برگزار شد. مراسم تشییع پیکر این شهید تازه تفحص شده امروز از مقابل همین مسجد که از نمازگزاران آن بود، در خیابان پیروزی میدان سرآسیاب برگزار می‌شود.




مراسم‌ وداع با پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده مدافع حرم «محمد جنتی» روز گذشته در معراج شهدای تهران برگزار شد. مراسم وداع دیگری با پیکر مطهر این شهید شب گذشته پس از نماز مغرب و عشا در مسجد حجت(ع) واقع در خیابان پیروزی، میدان سرآسیاب برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر شهید «محمد جنتی» امروز ساعت 9 از مقابل همین مسجد که از نمازگزاران آن بود، برگزار می‌شود.
پیکر مطهر این شهید بعد از تشییع برای انجام مراسم خاکسپاری به قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(سلام الله علیها) منتقل خواهد شد.
به گزارش تسنیم، شهید «محمد جنتی» با نام جهادی «حاج حیدر» و معروف به «فرمانده حیدر» فرمانده رزمندگان مدافع حرم پاکستانی (تیپ زینبیون) بود. این شهید، ساکن و اعزامی از تهران و اهل روستای «دیزج خلیل» از توابع شهرستان «شبستر» استان آذربایجان شرقی بود.
او 16 فروردین 96 در حماه سوریه منطقه تل ترابی به شهادت رسید و همچون حضرت عباس(علیه‌السلام) سر و دستش را فدا کرد. پیکر مطهر او در منطقه ماند و حالا بعد از گذشت 2 سال طی عملیات تفحص مناطق سوریه کشف و به کشور بازگشته است. سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس درباره این فرمانده شهید گفته بود: «حیدر یکی از بهترین‌هایم بود.»