kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
پایان هفته دوم لیگ ملت‌های 2019

پنجمین پیروزی ملی‌پوشان والیبال مقابل ژاپن بدست آمد/تقابل با روسیه، لهستان و کانادا در ارومیه

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 برابر ژاپن به برتری



سرویس ورزشی-

3 بر صفر دست یافت تا پنجمین پیروزی خود در این دوره از رقابت‌ها را به‌دست آورد.
هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در گروه ایران به میزبانی توکیو به پایان رسید و تیم ملی دیروز از ساعت ۱۴:۳۰ در آخرین بازی این هفته مقابل تیم ژاپن (میزبان) قرار گرفت و با برتری ۳ بر صفر کارش را به پایان رساند. تیم ملی ایران با کسب پنجمین پیروزی خود در فصل جدید رقابت‌های لیگ ملت‌ها ۱۶ امتیازی شد و پس از برزیل در جایگاه دوم جدول قرار گرفت. تیم ملی فرانسه نیز با کسب پنج پیروزی و ۱۶ امتیاز به دلیل ست شماری کمتر نسبت به ایران در رده سوم ایستاده است.
ست اول: ۲۵ - ۲۲ ایران
از ابتدای این ست ایران با وجود تغییراتی که در ترکیب خود داشت، با درخشش جوانانی چون مجرد و یَلی روی پاس‌های معروف، برتری خود را به ژاپن دیکته کرده و با سه امتیاز اختلاف وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. ایران در این دیدار عملکرد خوبی روی دریافت‌ها و دفاع روی تور داشت و همین موضوع باعث شد با اختلاف ۴ امتیاز و نتیجه ۱۶-۱۲ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند. با بازگشت دو تیم به زمین بازی ژاپنی‌ها عملکرد بهتری در زدن سرویس‌ها و دریافت‌های اول داشتند تا اینکه فاصله دو تیم را به دو امتیاز کاهش دادند. اختلاف دو امتیازی دو تیم با درخشش جوانان ایران حفظ شد تا اینکه در پایان ست دوم با دفاع خوب علی‌اصغر مجرد، ایران با امتیازهای ۲۵-۲۲ پیروز ست نخست این دیدار شد.
ست دوم: 25 – 21 ایران
در این ست نیز ملی‌پوشان ایران امتیاز نخست را به دست آوردند و بازی تا امتیاز ۴ برابر پیش رفت. با سرویس‌های خوب شفیعی و عبادی پور ایران نخستین تایم استراحت فنی را ۸ بر ۶ پیروز پشت سر گذاشت. رفته رفته بازیکنان ایران در حمله بهتر عمل کردند و با ایجاد اختلاف ۴ امتیاز، با نتیجه ۱۷ بر ۱۳ پیروز زمین بودند.‌اشتباهات ژاپنی‌ها در این ست نیز وجود داشت و به افزایش امتیاز ملی‌پوشان کمک کرد. در ادامه ژاپن بازی سرعتی تری در پیش گرفت و موفق شد اختلاف امتیاز را کاهش و نتیجه ۱۹ بر ۱۸ شد. فیاضی و یلی نمایش خوبی داشتند و امتیازهای حساسی برای ایران در این ست گرفتند. ژاپنی‌ها که میزبان مسابقات هستند از تشویق هواداران خود بهره بردند. در نهایت ایران ست دوم را ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه داد.
ست سوم: 25 – 19 ایران
در ست سوم ایران شروع بهتری از دو ست ابتدایی داشت و با نتیجه ۴ بر صفر پیش افتاد. ایران با دفاع خوب و حملات خوب نخستین تایم استراحت فنی را پیروز ۸ بر ۳ نزد کولاکوویچ رفت. ملی‌پوشان برتری خود را حفظ کردند و ژاپن سعی در کاهش اختلاف امتیاز داشت و موفق شد با زدن سرویس و آبشارهای خوب حساب کار را در امتیاز ۱۰ برابر کند. در ادامه پوریا یلی و عبادی پور به ترتیب با دفاع و سرویس خوب دو امتیاز متوالی برای ایران کسب و ۱۲ بر ۱۰ ایران بار دیگر تیم برتر زمین شد. پوریا یلی که به دلیل مصدومیت بازیکنان اصلی شانس حضور در ترکیب اصلی را یافت امتیازات خوب و حساسی برای ایران دریافت کرد تا ایران دومین تایم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۳ پیروز نزد سرمربی برود. با شروع بازی ایران با کسب دو امتیاز متوالی ۱۸ بر ۱۳ همچنان تیم برتر ماند و در نهایت ایران این ست را هم با پیروزی به پایان برد.
برگزاری هفته سوم در ارومیه
هفته سوم رقابت‌ها به میزبانی ارومیه در ایران برگزار می‌شود و تیم ملی ایران با تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه همگروه است. برنامه دیدارهای ایران در این هفته به شرح زیر است:
* ایران - کانادا - جمعه ۲۴ خرداد (ساعات ۱۸:۳۰)
* ایران - لهستان - شنبه ۲۵ خرداد (ساعت ۱۸:۳۰)
* ایران - روسیه - یکشنبه ۲۶ خرداد (ساعت ۱۸:۳۰)
ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها هستند که پس از پایان دور مقدماتی مسابقات، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت.
ملی‌پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائوللوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند. بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی‌پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور در جایگاه دهمی قرار گرفت.
تیم‌های والیبال برزیل (با ۹ مدال طلا، ۷ نقره، ۴ برنز)، ایتالیا (با ۸ مدال طلا، ۳ نقره، ۴ برنز) و تیم روسیه (با ۳ مدال طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) به ترتیب پرافتخار‌ترین تیم‌های لیگ جهانی هستند.