kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲

کدخدایی: در این دوره اختیارات بیشتری به رئیس‌جمهور تفویض شده است

سخنگوی شورای نگهبان رؤسای جمهور را طبق قانون اساسی دارای اختیارات وسیعی دانست.



عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با انتشار مطلبی در فضای مجازی نسبت به اختیارات رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی اظهار نظر کرد و ‌اشکال را متوجه روسای جمهور ادوار مختلف کرد که از اختیارات خود استفاده نکرده‌اند.
وی در پیام توییتری خود نوشت: «رؤسای جمهور ادوار مختلف، طبق قانون اساسی اختیارات وسیعی داشته‌اند، و در این دوره نیز اختیارات بیشتری متناسب با شرایط کشور تفویض شده است. آیا از ظرفیت این اختیارات گسترده برای حل مشکلات استفاده شده است؟»
شایان ذکر است اظهارات کدخدایی در شرایطی مطرح می‌شود که دکتر روحانی، رئیس‌جمهور در ضیافت افطاری 21 اردیبهشت ماه جاری در حضور جمعی از فعالان سیاسی، بی‌آنکه به مسئولیت‌های بر زمین مانده دولت برای مقابله با مشکلات موجود ‌اشاره کند، علت اصلی مشکلات را در فقدان اختیارات رئیس‌جمهور دانسته و گفته‌ بود: «وقتی از دولت سؤال و مطالبه‌ای می‌شود باید از طرف دیگر بررسی شود که دولت چه مقدار در حوزه‌های مورد سؤال دارای اختیار بوده است بطور مثال اگر درخصوص سیاست خارجی، فرهنگ و یا فضای مجازی از دولت سؤال و مطالبه‌ای می‌شود، باید ببینیم که دولت چقدر در این حوزه‌ها اختیار دارد. باید در حد توان و در حوزه اختیارات رئیس‌جمهور از دولت مطالبه داشت». همچنین وی در ۳۰ اردیبهشت در دیدار با جمعی از روحانیون و شخصیت‌های حوزوی خواهان «اختیارات ویژه‌ای» شد.