kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
رهبر انصارالله هشدار داد

احتمال توطئه آل‌سعود علیه مسجد الحرام

رهبر انصارالله یمن در واکنش به ادعای سعودی‌ها مبنی بر حمله ارتش یمن به شهر مقدس مکه اعلام کرده، این احتمال وجود دارد که آل‌سعود برای همراه کردن جهان اسلام با خود علیه مقاومت یمن، خود! علیه دیگر مقدسات از جمله مسجد الحرام توطئه کند.




«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصارالله یمن از احتمال توطئه سعودی‌ها علیه مسجدالحرام خبر داده است. عبدالملک در واکنش به ادعای سعودی‌ها مبنی بر اینکه «ارتش یمن به سمت مکه مکرمه موشک شلیک کرد اما ما آن را منهدم کردیم» گفته، عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با شجاعت و به شکلی آشکار اطلاع‌رسانی می‌شود و آنچه رسانه‌های سعودی درباره هدف قرار گرفته شدن مکه گزارش می‌دهد تهمت و دروغ است. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، الحوثی در ادامه تصریح کرده که،
«افتراهای رژیم سعودی مبنی هدف قرار گرفته شدن مکه مکرمه از این رژیمِ معروف به دروغ‌گویی و ادعاهای دروغین، عجیب نیست.»
به گزارش فارس، رهبر انصارالله یمن این را هم گفته که،«منبع خطر بر اماکن در دو جهت است: آمریکا، اسرائیل و متحدان آنها به علاوه داعشی‌ها و تکفیری‌ها. تکفیری‌هایی که تمام مقدسات اسلام و خانه‌های خدا (بیوت‌الله) را شرک می‌‌دانند و عقیده، مواضع و فتواهای آنها در این خصوص آشکار است...این دو طرف که اکنون تهدیدی بالفعل برای مکه مکرمه و مدینه منوره هستند به شکلی آشکار با سعودی در ارتباط هستند، سعودی امروز برجسته‌ترین طرفی است که پیرو آمریکاست و روابطش با اسرائیل را عادی‌سازی کرده؛ علاوه اینکه از داعشی‌ها و تکفیری‌ها نیز حمایت می‌‌کند.»
رهبر انصارالله سپس نتیجه گرفت که، «توطئه‌کنندگان علیه مسجدالاقصی ممکن است علیه مسجدالحرام نیز در صورتی که از آنها خواسته شود، توطئه‌ کنند؛ نظام سعودی ثابت کرده به هیچ یک از مقدسات امت اسلام اعتقاد ندارد...سعودی از اماکن مقدسه برای تجارت، سوءاستفاده مالی و بهره‌برداری سیاسی استفاده می‌کند و یمن همان طرفی است که از او امید می‌رود اگر زمانی این مقدسات از سوی سعودی در معرض فروش قرار گرفت یا وارد چانه‌زنی‌ها شد، از آنها حمایت کند.»