kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

افتتاح 5200 واحد مسکن مهردر پردیس

5200 واحد مسکن مهر که از سوی وزیر سابق راه و شهرسازی «مزخرف» خوانده شده بود طی مراسمی در شهر پردیس افتتاح شد.



به گزارش خبرگزاری ها، تعداد پنج هزار و  217 واحد مسکن مهر در فازهای 8، 11، 5 و 9 قدیم و 9 جدید با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس افتتاح شد.
در این مراسم در فاز ۸ تعداد دو هزار و ۱۸۲ واحد مسکونی، در فاز ۱۱ یک هزار و ۹۴۷ واحد مسکونی، در فازهای ۵ و ۹ جدید ۱۸۴ واحد و در فاز ۹ قدیم ۹۰۴ واحد مسکونی به افتتاح رسید که درمجموع ۵۲۱۷ واحد مسکونی را در برمی‌گیرد.
ساخت مراکز محلات در فازهای ۸ و ۱۲ جهت ارائه خدمات آموزشی، درمانی، پارک، زمین ورزشی، اماکن مذهبی در مجموع ۳۵ مورد نیز در دست اقدام است، که ارزش ریالی کل پروژه‌های افتتاح شده و در دست اقدام ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
همزمان در برنامه اقدام ملی در تولید و عرضه مسکن کلنگ ساخت هفت هزار و 635 واحد به زمین زده شد. این واحدها در فاز 1(172 واحد) شرق فاز 9 (اراضی محدوده 97 هکتاری سه هزار و 232 واحد)، فاز 3 در اراضی آب انجیرک 197 واحد، فاز یک در اراضی 40 هکتاری 804 واحد و فاز 8 سه هزار و 230 واحد مسکن امید ساخته
خواهد شد.
همچنین هفت پروژه خدمات روبنایی در فازهای 3 و 11 به ارزش 612 میلیارد ریال شامل مراکز آموزشی و مراکز درمانی و بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال پروژه مراکز محلات در فازهای 8 تا 11 به بهره برداری رسید.
گفتنی است، عباس آخوندی؛ وزیر سابق راه و شهرسازی، مسکن مهر را مزخرف خوانده و وعده ساخت مسکن اجتماعی را داد اما حتی یک واحد هم نساخت و افتتاح نکرد و با زیر پا گذاشتن نص قانون اساسی، به این بی عملی خود افتخار کرد!
اکنون دولت دوازدهم در حالی افتخار افتتاح پنج هزار و 217 واحد مسکن مهر را از آن خود می‌کند که به دلیل بی عملی عمدی وزیر راه و شهرسازی سابقش، قیمت مسکن با رشد 130 درصدی در دوران عباس آخوندی و حدودا 90 درصدی در یکسال اخیر مواجه شده و خانه دار شدن در شهرهای بزرگ بویژه تهران، به یک رویا تبدیل شده است.