kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۶۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
وزیر خارجه آمریکا در جلسه با ضدانقلاب:

بهترین نفع برای آمریکا این است که رهبران ایران غیرانقلابی باشند

وزیر خارجه آمریکا در یک نشست پشت درهای بسته با برخی فعالان ضدانقلاب در آمریکا گفت: بهترین نفع برای ما این است که رهبران ایران غیرانقلابی باشند.




سه منبع حاضر در یک نشست محرمانه وزیر خارجه آمریکا با برخی عناصر ضدانقلاب در آمریکا، به پایگاه خبری آکسیوس گفته‌اند که مایک پمپئو در این جلسه پشت درهای بسته تاکید کرده است که دولت دونالد ترامپ به دنبال هیچ‌گونه اقدام نظامی در داخل ایران برای تغییر حکومت این کشور نیست.
این منابع همچنین گفته‌اند که وزیر خارجه آمریکا در صحبتهایش تلاش کرده از گروهک منافقین که مورد اقبال و توجه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ هستند، کاملا فاصله بگیرد.
براساس این گزارش، این جلسه دوشنبه گذشته با حضور مایک پمپئو و فعالان 15 نهاد و سازمان ایرانی-آمریکایی ضدانقلاب در هتل دالاس در تگزاس برگزار شده است. پمپئو در این نشست ابتدا به مدت محدود سخنرانی کرده و سپس به سؤالات این افراد پاسخ داده و بیشتر وقت جلسه به سؤال و جواب گذشته است.
به گفته این منابع، یک سؤال عمده این جلسه این بوده است که اگر تغییر حکومت از طریق داخلی اتفاق نیافتد بعد چه خواهد شد؟ وزیر خارجه آمریکا گفته، ما کاملا محتاط هستیم که از زبان تغییر حکومت استفاده نکنیم. وی سپس تاکید کرده است که دولت ترامپ به دنبال مداخله نظامی در ایران نیست.
آکسیوس به نقل از منابع خود گزارش داد که پمپئو در این جلسه برای توضیح موقعیت دولت نسبت به ایران از عبارات غیرمستقیم و ادبیات دیپلماتیک استفاده کرده است.
پمپئو گفته؛ ماموریت ما دادن فرصت به آنهاست، ایجاد آن و فراهم کردن حمایت انتقالی، بهترین نفع برای ما این است که رهبران آنها(ایران) غیرانقلابی باشند.
در ادامه جلسه پرسش و پاسخ، پمپئو در پاسخ به سؤالی گفته است که اگر دولت ترامپ در حوادث بعد از انتخابات سال 2009(فتنه 88) روی کار بود خیلی متفاوت‌تر از دولت باراک اوباما اوضاع را مدیریت می‌کرد.
آکسیوس در ادامه گفته است که پمپئو در عین حال نگفته که اگر آنها بودند دقیقا چگونه عمل می‌کردند.
به گزارش فارس، پمپئو همچنین در پاسخ به این سؤال که چه تضمینی وجود دارد که تحریم‌ها به مردم عادی آسیب نزند هم جواب داده است؛ «هیچ تضمینی وجود ندارد».
این درحالیست که مقامات آمریکایی از جمله خود پمپئو پیش از این بارها تاکید کرده‌اند که هدف از تحریم‌ها حکومت ایران است و مردم ایران به هیچ وجه هدف تحریم‌های اقتصادی نیستند. مقامات آمریکایی همچنین مدعی هستند که در حال کمک به مردم ایران هستند!
تغییر باطن با حفظ صورت
گفتنی است رهبر معظم انقلاب- 20 مهر 94- در دیدار رئیس ‌و مدیران سازمان صداوسیما فرمودند:«جنگ نرم برخلاف جنگ سخت، آشکار، قابل فهم و ملموس نیست و حتی در برخی موارد طرف مقابل ضربه‌ خود را می‌زند اما جامعه‌ی هدف، دچار خواب‌آلودگی و عدم احساس حمله است. جنگ‌های سخت معمولاً موجب برانگیخته شدن احساسات مردم و ایجاد وحدت و انسجام ملی می‌شود در حالی‌که جنگ نرم، انگیزه‌های مقابله را از بین می‌برد و زمینه‌ساز ایجاد اختلاف نیز می‌شود. جنگ نرم فقط مخصوص ایران نیست اما در موضوع ایران، هدف اصلی از این جنگ نرمِ فکرشده و حساب‌شده، استحاله‌ جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر آن است. تغییر باطن و سیرت به معنای تغییر انگیزه‌ها، شعارها، معارف انقلابی و اهداف بزرگ است. در چارچوب اهداف جنگ نرمِ دشمن، باقی ماندن نام «جمهوری اسلامی» و حتی حضور یک معمم در رأس آن مهم نیست، مهم آن است که ایران تأمین‌کننده‌ اهداف آمریکا، صهیونیسم و شبکه‌ قدرت جهانی باشد.»
ایشان همچنین 11 بهمن ماه 94 فرمودند: «هدف‌هاي انقلاب بايستي باقي بمانند؛ هدف عدالت اجتماعي، تحقق زندگي اسلامي به معناي واقعي که عزت دنيا و آخرت در زندگي اسلامي است، هدف پيشرفت و عزت؛ ما هنوز به اين هدف‌ها نرسيده ايم و در نيمه‌راهيم. جبهه دشمن اتفاقاً روي همين نقطه تکيه دارد. اينکه در خبرهاي خارجي مي‌بينيد که فلان سياستمدار آمريکايي گفته ما جمهوري اسلامي را تغيير رژيم نمي‌خواهيم بدهيم، تغيير رفتار مي خواهيم بدهيم؛ يعني همين... اينها از اسم جمهوري اسلامي خيلي باکي ندارند؛ حتي از اينکه يک عمامه به سري در راس باشد، هم باکي ندارند. اگر چنانچه جمهوري اسلامي، اسلامي و انقلابي بودن را از دست بدهد، اينها با آن کنار مي آيند. آنچه با آن دشمني دارند عبارت است از محتواي جمهوري اسلامي. همه تلاش آنها اين است که حرکت جمهوري اسلامي به سمت هدف‌هاي عزت آفرين و قدرت آفرين را از بين ببرند و سلطه خود را بر اين کشور دوباره تجديد کنند».