kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳

نتانیاهو: پیام‌های تبریک سران کشورهای عربی مرا هیجان‌زده کرد!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، پیام تبریک‌های بسیاری از سران عرب پس از انتخابات اخیر داشته است.



«بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد، پس از نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، پیام تبریک‌های بسیاری از سران کشورهای عربی دریافت کرده است. بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، نتانیاهو در جشن حزبش «لیکود» به مناسبت پیروزی در انتخابات گفت، این هفته پیام تبریک‌های بسیاری دریافت کردم اما آن چیزی که به صورت ویژه باعث شد من هیجان‌زده شوم پیام تبریک‌هایی بود که از سران کشورهای عربی و اسلامی دریافت کردم. وی ادامه داد:«من از یک یا دو رهبر (کشور عربی) حرف نمی‌زنم منظور من تعداد زیادی است. من ایمان دارم که پنجره‌ای بزرگ برای آینده وجود دارد؛ پنجره‌ای بزرگ برای امید.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها از روابط و دیدارهای خود با رهبران عرب خبر داده و در اکتبر سال گذشته (۲۰۱۸) سفری رسمی به سلطنت‌نشین عمان داشت و با «قابوس بن سعید» سلطان این کشور دیدار کرد.
بنیامین نتانیاهو در انتخابات اخیر (که نهم آوریل/۲۰ فروردین ماه برگزار شد) رقابت بسیار تناتنگی با رقیب خود «بنی گانتس» رئیس‌پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی داشت و تنها با اختلاف یک کرسی از گانتس پیش افتاد. بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، حزب راست‌گرای لیکود به رهبری نتانیاهو، ۳۶ کرسی از ۱۲۰ کرسی در کنست را از آن خود کرد و گانتس رهبر ائتلاف «آبی-سفید» رژیم نیز با کسب ۳۵ کرسی حزب دوم این انتخابات شد.
بعد از اینکه حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» توانست پیروز شود روز سه شنبه، 65 نماینده «کنست» (از 120 نماینده) از نخست‌وزیری دوباره وی حمایت کردند. به نوشته «تایمز اسرائیل» 29 نفر از نمایندگان احزاب «اسرائیل بیتونا»، «کولانو»، «بیت یهودی»، «شاس»، «اتحاد یهودیت توراتی»، «تکوما» و «عوتصما یهودیت» به‌علاوه 36 نماینده حزب لیکود در نامه‌ای رسمی به «رووین ریولین» رئیس ‌رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را برای نخست‌وزیری دولت جدید معرفی کردند. بدین‌ترتیب ائتلاف لیکود به رهبری نتانیاهو توانست مجددا اکثریت آرا برای تشکیل دولت را به‌دست آورد و راه پنجمین دوره نخست‌وزیری نتانیاهو هموار شد. احتمال می‌رود ریولین به زودی نتانیاهو را رسما مأمور تشکیل دولت جدید این رژیم کند. نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ تاکنون در سه دوره متوالی نخست‌وزیر اسرائیل بوده است و از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ هم این سمت را در اختیار داشت.
خبر دیگر اینکه، اسماعیل هنیه رئیس‌ دفتر سیاسی حماس با ‌اشاره به طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد، نه آمریکایی‌ها، نه قراردادها، نه مال و نه جنگ‌ها نمی‌تواند ما را به سمتی سوق دهد تا چیز‌هایی را بپذیریم که ملتمان نمی‌تواند بپذیرد؛ غزه از سمت شمال گسترده خواهد شد اما از سمت سینا، وجبی پیش نخواهد رفت.