kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
آمریکا بدون روتوش

سالانه 45 هزار بیمار آمریکایی به دلیل نداشتن بیمه جان می‌دهند

بر اساس گزارش دانشگاه «هاروارد»، سالانه چیزی حدود 45 هزار بیمار آمریکایی به‌دلیل نداشتن بیمه جان خود را از دست می‌دهند.

بعد از حذف لایحه بیمه درمانی «اوباماکِر»، گزارش‌ها درباره قربانی شدن سالانه هزاران آمریکایی به دلیل عدم دسترسی به خدمات درمانی کافی افزایش یافته است.  به گزارش فارس، قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در مارس ۲۰۱۷ طرحی موسوم به «مراقب درمانی آمریکایی» را تصویب کرده که اولین تبعات آن، لغو سه فوریتی لایحه «اوباماکر» بود. طبق گفته کارشناسان، دیگر تبعات آتی این طرح از دست رفتن بیمه حدود ۲۳ میلیون آمریکایی طی یک دهه آینده است. موافقان این طرح اما فقط هزینه‌ای که لایحه اوباماکر روی دست دولت می‌گذاشت را بهانه‌ای برای تصویب آن قرار دادند.
 از سوی دیگر، اطلاعات دفتر فدرال بودجه در کنگره تاکید می‌کند که طرح مذکور باعث کاهش چشمگیر افراد دارای بیمه درمانی می‌شود (۱۴ میلیون نفر تا سال ۲۰۱۸ و ۲۴ میلیون آمریکایی تا سال ۲۰۲۶ بیمه خود را از دست می‌دهند). همچنین با در نظر گرفتن اثرات طرح «اصلاح کارزارهای دوحزبی ۲۰۰۲» تعداد آمریکایی‌هایی که در سال ۲۰۲۶ بدون بیمه درمانی خواهند بود، ۴۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.
 این گزارش می‌افزاید در حالی که تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه «هاروارد»  نشان می‌دهد که سالانه حدود ۴۵ هزار نفر در آمریکا، بر اثر عدم دسترسی به خدمات درمانی جان خود را از دست می‌دهند اما نمایندگان جمهوری‌خواه (از جمله رائول لابرادور از ایالت آیداهو) با دفاع از طرح درمانی جدید مدعی هستند که هیچ کسی در این کشور بر اثر نبود درمان، نمرده و نمی‌میرد.دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نیز  با همکاری مرکز «اتحاد درمانی کمبریج» طی تحقیقاتی که سال ۲۰۰۹ انجام داده و در ژورنال «بهداشت عمومی آمریکا» نیز منتشر شده اعلام کرد، تعداد افرادی که بر اثر عدم دسترسی به خدمات درمانی جان خود را از دست می‌دهند، نسبت به سال ۲۰۰۲ (مطالعه آکادمی ملی پزشکی آمریکا) حدود دو و نیم برابر افزایش داشته است. (فقط طی ۷ سال)!
این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که در سال ۲۰۰۹ آمریکایی‌های در سن کار (سنین ۱۸ تا ۶۴ سال) که بیمه درمانی هم ندارند، 40 درصد بیشتر از کسانی که حداقل دارای بیمه خصوصی هستند، در معرض مرگ بر اثر عدم دسترسی به خدمات درمانی قرار دارند. این رقم برای سال ۱۹۹۳ حدود ۲۵ درصد تخمین زده شده بود.
هر 12دقیقه یک بیمار می‌میرد
«دیوید هیملستاین» استادیار دانشکده پزشکی هاروارد نیز  با اشاره به افزایش مرگ‌ومیر آمریکایی‌ها بر اثر عدم دسترسی به خدمات درمانی مناسب، تصریح کرد: «آکادمی ملی پزشکی با استفاده از آمار تحقیقات قبلی تخمین زده بود که در هر 30 دقیقه، یک آمریکایی بر اثر نداشتن بیمه درمانی جان خود را از دست می‌دهد. این آمار البته ناچیز است، اکنون هر ۱۲ دقیقه یک آمریکایی (به همان دلیل) می‌میرد» بر‌این اساس، مرگ‌ومیر آمریکایی‌ها به دلیل نبود بیمه درمانی، از دیگر عوامل رایج مرگ مانند بیماری‌های کلیوی، پیشی گرفته است. افزایش قابل توجه این نوع از مرگ‌ومیرها در آمریکا را می‌توان با افزایش تعداد افراد فاقد بیمه و کاهش شبکه ایمنی پزشکی برای محرومان آمریکایی مرتبط دانست زیرا نبود بیمه درمانی برای بسیاری از آمریکایی‌ها، باعث کاهش دسترسی آنها به خدمات پزشکی و دارویی مناسب می‌شود.
 علی‌رغم تصور مردم جهان (مخصوصا کشورها در حال توسعه) از وضعیت آرمانی جامعه آمریکا، روزنامه «گاردین» در مطلبی در سال ۲۰۱۷ با بیان اینکه «نابرابری عمیق در آمریکا» وجود دارد، نوشته بود: «عوامل زیادی هست که شانس ابتلای آمریکایی‌ها به بیماری را افزایش می‌دهد و اگر این چیزها با عامل نبود بیمه درمانی همراه شود معلوم نیست رقم ۴۵ هزار مرگ در سال به کجا می‌رسد.»