kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

دولت با آزاد کردن صادرات گوجه فرنگی و خیار قیمت آن را دو برابر کرد!

با آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی قیمت این محصول در بازار افزایش یافت و از کیلویی ۲تا ۳ هزار تومان به ۵ تا ۶ هزار تومان در هر کیلو رسید.



به گزارش تسنیم، قیمت صیفی‌جات در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است به طوری که هر کیلوگرم هویج در بازار 4 تا 5 هزار تومان، پیاز 5 تا 6 هزار تومان، گوجه فرنگی 5 تا 6 هزار تومان، بادمجان حدود 4 هزار تومان، سیب زمینی حدود 5 هزار تومان،کاهو 4 تا 5 هزار تومان، خیار 5 تا 6 هزار تومان و گوجه فرنگی 5 تا 6 هزار تومان به فروش می‌رسد.
بنابراین گزارش، قیمت هر کیلوگرم گوجه در هفته پیش و تا یک هفته قبل از اعلام آزاد شدن صادرات این محصول در بازار به 2 تا 3 هزار تومان کاهش یافته بود اما با اعلام آزاد شدن صادرات این محصول، قیمت گوجه به 5 تا 6 هزار تومان رسید.
قیمت هرکیلوگرم پیاز نیز که در ایام ابتدایی سال جاری به 10 تا 12 هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یافته بود با اعلام خبر ممنوعیت صادرات این محصول برای تنظیم بازار داخلی به 5 تا 6 هزار تومان کاهش یافت اما کماکان قیمت این محصول برای مصرف کنندگان گران است.
نکته مهم در این میان اینکه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت هریک سهم جداگانه‌ای در تنظیم بازار دارند ولی معلوم نیست این دستگاه‌های مسئول در قبال نابسامانی‌های مکرر بازار میوه و صیفی و ... مشغول چه کاری هستند.مردم می‌پرسند چرا ممنوعیت صادرات پیاز باید به 15فروردین موکول می‌شد؟ آیا امکان نداشت از همان بدو گرانی پیاز این ممنوعیت اعمال می‌شد؟ چه دستهایی مانع این اقدام شد؟ براستی چرا در ایام عید نوروز و علیرغم وعده‌های قبلی مسئولان دولتی مبنی بر وفور میوه و صیفی بازهم قیمت‌ها در تعطیلات عید به دو یا سه برابر قیمت اعلام شده مسئولان رسید؟