kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
آیت‌الله امامی کاشانی:

جوانان برای اجرای بند به بند بیانیه گام دوم انقلاب جهاد کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: جمهوری اسلامی، ملت ایران و اسلام، گلوی آمریکا و رئیس‌جمهور نالایقش را با تمام قدرتی که از خود نشان می‌دهد گرفته و به دیوار فشار داده است. دنیا قبول دارد که ایران آمریکا را در عراق و سوریه زمین زده است.




آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، ابراز داشت: از اینکه ملت ما ۲۲ بهمن آنچنان به خیابان‌ها آمدند و دشمن و تبلیغاتش را از بین بردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
امام جمعه موقت تهران افزود: ریشه راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن به سوره والعصر برمی‌گردد، یعنی قسم به زمان و قسم به عصر پیامبر(ص) و مخصوصاً قسم به عصر امام زمان(عج). راهپیمایی ۲۲ بهمن که محصول امام و شهدای ماست، جلوه‌ای از جلوات پیامبر(ص) و حضرت مهدی(عج) است. این نور در همه دلهاست اما دشمن نمی‌تواند این نور را ببیند چراکه در ظلمت به سر می‌برد.
به گزارش مهر، وی با‌اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مسئله معنویت و اخلاق در این بیانیه موج می‌زند. آیت‌الله امامی کاشانی افزود:‌ مخاطب اصلی این بیانیه امت اسلام و جوانان ایرانی هستند که باید با جهاد و کوشش خود در انجام بند به بند این بیانیه در 40 سال بعدی تلاش کنند. امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی، ملت ایران و اسلام، گلوی آمریکا و رئیس‌جمهور نالایقش را با تمام قدرتی که از خود نشان می‌دهد گرفته و به دیوار فشار داده است. دنیا قبول دارد که ایران آمریکا را در عراق و سوریه زمین زده است.
وی تأکید کرد: مشکلات اقتصادی باید در داخل کشور حل شود یعنی باید در داخل کشور به تولید اهمیت بدهیم و مراقب باشیم عده‌ای دزدی، احتکار و گرانفروشی نکنند و غذای مردم را نبرند. انسان تعجب می‌کند که عجب چشم‌های نابینایی در این کشور وجود دارد. من به تمام مفسدان و کسانی که مشکلات اقتصادی را بوجود می‌آورند، می‌گویم که خداوند بالاخره خسارت این فساد را یا به خودت خواهد زد یا به فرزندان و نسلتان خواهد زد. این پول جمع کردن‌ها جز نابودی برای انسانی چیزی دیگر ندارد.
آیت‌الله امامی کاشانی با تاکید بر مدیریت و نظارت دقیق در کشور، تصریح کرد: وقتی قرار است دشمن از امکانات حداکثری استفاده کند و با تحریم‌ها بر ایران فشار بیاورد ما هم باید از امکانات حداکثری خود استفاده کنیم.
یعنی ما هم باید درست فکر کنیم و راه‌های صحیح را انتخاب کنیم. وی با محکومیت حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند، گفت: در این حادثه دهها نفر شهید و مجروح شدند.
 این حمله به نماز جمعه یعنی حمله به پایگاه حرکت امت اسلام. باید به نماز جمعه اهمیت بدهیم و دشمن را بشناسیم و بدانیم که دشمن ذلیل است و ما باید به وظیفه‌مان عمل کنیم.
تحلیل غلط
بدتر از تحریم فلج‌کننده است
سعید جلیلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با‌اشاره به اینکه در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی و در ایام مبارک رجب و در آستانه ولادت مولی الموحدین امیر المومنین(ع) هستیم، ابراز داشت: امروز همه جهان اذعان دارند ملت ایران با اجابت دعوت خدا و پیامبر(ص) ۴۰ سال پرافتخار را پشت سر گذاشته است. به گزارش مهر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: ملت ما با اجابت دعوت خدا و پیامبر(ص)، حرکتی را با اقتدار و صلابت شروع کرده و امروز می‌خواهد گام دوم و ۴۰ سال دوم را آغاز کند.
وی خاطرنشان کرد: هر کسی دغدغه انقلاب اسلامی دارد، در گام دوم انقلاب باید متناسب با وسع خودش اهداف انقلاب را دنبال کند و قدم به قدم ببیند که در مسیر انقلاب چه می‌گذرد و در وسع خودش چه نقشی را می‌تواند داشته باشد. البته دولتمردان نیز باید فرصت همراهی و همکاری مردم با انقلاب را فراهم کنند. آنها باید بدانند که حضور مردم در صحنه برای آنها یک فرصت
است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم خود می‌فرمایند در گام دوم انقلاب اسلامی نباید دچار تحلیل سراپا و غلط شد. امپراطوری رسانه‌ای که امروز به مقابله ما برخاسته است به دلیل این است که تحلیل سراپا غلط به ما ارائه دهد. نماز جمعه در سراسر کشور می‌تواند تحلیل‌های سراپا غلط را به مردم نشان دهد.
جلیلی گفت: امروز اکثر کارشناسان و صاحب نظران عرصه اقتصادی معتقدند که نزدیک به ۸۰ درصد از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور به دلیل برخی سوءمدیریت ها، سوء تدبیرها و مشکلاتی است که در دستگاه‌های اجرایی و اداری وجود دارد.
وی اظهار داشت: برخی برای حل مسئله تحریم‌ها می‌گویند باید بهانه را از دشمنان بگیریم. دوستانی که این نگاه را دارند می‌گویند نباید بهانه بیشتری را به دشمنان داد. سؤال ما از آنها این است آیا بهانه ندادن می‌تواند مشکلات ما را
حل کند؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیا با افرادی که به عهد خود پایبند نیستند، می‌توان امیدی به همکاری با مذاکره برای حل مشکلات داشت؟ آنچه که می‌تواند حرکت ما را پرشتاب کند و تحلیل درستی برای حل مشکلات است، این است که ما معطل رفتار چند قدرت استکباری نباشیم. جلیلی خاطرنشان کرد: اگر ما فکر کنیم به امید کسان دیگری می‌توان از مشکلات فعلی کشور عبور کرد تحلیل‌اشتباهی است. ملت ما در اوج تحریم‌ها نشان داد که توانمندی‌های زیادی دارد و توانست بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی را به مدیریت یک جوان ۳۶ ساله راه‌اندازی کند و کشور را در تولید بنزین خودکفا کرد. این حرکت نشان می‌دهد که مسیر انقلاب می‌تواند با قدرت ادامه
پیدا کند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با‌اشاره به تلاش دشمنان برای محدود کردن صادرات نفت ایران، اظهار داشت: تلاش دشمنان این است که مانع فروش نفت ایران شوند. نفت و گاز مزیت کشور ما است. اگر ما چند پالایشگاه مانند ستاره خلیج‌فارس داشته باشیم نه تنها احتیاج به فروش نفت نداریم بلکه می‌توانیم هزاران‌اشتغال ایجاد کنیم و فرآورده‌های نفتی را افزایش دهیم و آن زمان تنگه هرمز را نه با اتکا به توان نظامی بلکه با تبدیل شدن به یک قطب صنعتی و با خرید نفت و تبدیل آن در پالایشگاه نفتی خودمان به فرآورده‌های نفتی، تمام نفت منطقه را خریداری کنیم و صادرات نفت از تنگه هرمز را قطع کنیم.