kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

حضور سؤال برانگیز مدیران بازنشسته با حقوق‌های بالا در پتروشیمی خلیج‌فارس

در شرایطی که از منظر قانونی به کار گیری بازنشستگان در مراکز دولتی ممنوع می‌باشد، اخیرا شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اقدام به جذب مدیرانی بازنشسته با حقوق‌های بالا کرده است!
سرویس اقتصادی-

به گزارش خبرنگارما، مجلس شورای اسلامی در شهریور ماه امسال قانونی را تصویب کرد که براساس آن «به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع شد.»
علیرغم این مصوبه قانونی باز هم برخی دولتی‌ها بعضا به این قانون تمکین نکردند و سعی کردند با اقداماتی نظیر انعقاد قراردادهای یکساله با برخی بازنشستگان به عنوان مشاور آنها را به هر نحو ممکن به مجموع دولتی خود منتقل نمایند.
در موردی جدید، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس که یکی از ثروتمندترین نهادهای کشور محسوب می‌شود و سالانه میلیاردها دلار درآمد ارزی دارد، اقدام به بکار‌گیری تعدادی از بازنشستگان در رده‌های بالا کرده است.
براساس اسنادی که در اختیار کیهان قرار گرفته، یک سازمان نظارتی نسبت به این اقدام سؤال‌‌برانگیز پتروشیمی خلیج‌فارس واکنش نشان داده و خواستار شفافیت شرکت مذکور درباره بکارگیری بازنشستگان در پست‌های مدیریتی شده است.
همچنین برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد تعدادی از این افراد اصلا در مجموعه وزارت نفت نبوده و صرفا با توصیه‌های افراد دیگری به کار گرفته شده‌اند. این در حالی است که کارکنان رسمی و سابقه‌دار این شرکت ظاهرا توانمندی خوبی در اداره این مجموعه داشته و می‌توانند از پس اداره مشکلات برآیند.
با این وصف شنیده شده مدیریت شرکت اغلب ترجیح داده به افراد بازنشسته میدان بدهد و حتی حقوق و مزایای بالایی هم برای این افراد در نظر بگیرد در همین راستا با وجودی که براساس ابلاغ هیئت‌مدیره شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس، سقف حقوق مدیران ارشد در تهران 22 میلیون تومان (!) می‌باشد، خالص دریافتی ماهانه برخی از این افراد تا آستانه 40 میلیون تومان هم می‌رسد!
به هرحال در شرایطی که بسیاری از مردم کشور این روزها به دلیل مشکلات اقتصادی با گرفتاری‌های معیشتی مختلفی روبرو هستند و درآمد چندانی هم ندارند اقدامات تاسف‌بار فوق در بزرگترین شرکت پتروشیمی کشور سؤال‌برانگیز است.