kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

مرگ دلخراش 50 غیر نظامی سوری در پی بمباران اردوگاه آوارگان توسط آمریکا

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در جنایتی جدید، بیش از 50 غیر نظامی از جمله شمار زیادی زن و کودک، را با بمباران یک اردوگاه آوارگان در استان «دیرالزور» به قتل رساندند.

جنگنده‌های آمریکایی به حملات پی‌در‌پی و سریالی خود علیه مناطق غیر نظامی شهرک «الباغوز» استان دیرالزور همچنان ادامه می‌دهند و دیروزدر تازه‌ترین بمباران، بیش از 50 غیر نظامی، از جمله شمار زیادی زن و کودک را کشتند. این جنایات در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های اصلی غربی و نهادهایی که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند، همچنان ساکت بوده وهیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) بمباران و جنایت دیروز را تایید کرده است.در ارتباط با شمار مجروحان این حمله هوایی، خبری نرسیده است.
آمریکا باید محاکمه شود
کمیته مردمی همبستگی با ملت سوریه در مصراعلام کرد، مقامات آمریکایی جنایات زیاد و گوناگونی را در قبال ملت سوریه مرتکب شده و باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند.به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این نهاد همچنین خبر داد که آمریکایی‌ها آوارگان سوری را در اردوگاه «الرکبان» در شرق سوریه، به گروگان گرفته‌اند و به آنها اجازه نمی‌دهند آنها به منازل خود بازگردند این کمیته همچنین اعلام کرد: از جمله اقدامات آمریکا (در سوریه)، این است که به نام مبارزه با تروریسم، به کمک تروریست‌ها شتافته و آنها را به مکان‌های امن منتقل کرده و می‌کند.
دیدار مقامات چینی با بشار اسد
«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، روز یکشنبه «چن شیاودونگ» معاون وزیر خارجه چین و هیئت همراه او را به حضور پذیرفت.دو طرف در این دیدار، بر استحکام روابط تاریخی میان دو کشور و ضرورت تقویت همکاری دوجانبه در تمام زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و فناوری تأکید کردند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، بشار‌اسد خطاب به مقامات چینی تصریح کرد، جنگ علیه سوریه بعد جدیدی به خود گرفته و اساس آن، محاصره و جنگ اقتصادی است. روش‌های سیاست بین‌المللی امروز تغییر کرده و اختلافاتی که قبلاً از طریق گفت‌وگو حل می‌شد، اکنون بر شیوه‌هایی چون تحریم، خارج کردن سفیران، محاصره اقتصادی و به‌کارگیری تروریسم متمرکز شده است.وی خاطرنشان کرد، جنگ علیه تروریسم در سوریه جزئی از یک جنگ وسیع در صحنه بین‌المللی است. تا زمانی که مانعی در برابر گسترش تفکر افراطی ایجاد نشود،‌ نمی‌توان تروریسم را در منطقه جغرافیایی مشخصی محصور کرد. مبارزه با تروریسم تنها از طریق نظامی صورت نمی‌گیرد، بلکه مهم‌تر از آن، مبارزه فکری و ایدئولوژیکی با تروریسم است.رئیس‌جمهور سوریه تصریح کرد، مبارزه با تروریسم در نهایت منجر به راه‌ حل سیاسی می‌شود و هرگونه سخن گفتن از راه‌ حل‌های سیاسی در سایه تروریسم، توهم و فریب است.«شیاودونگ» هم گفت، چین نگاه راهبردی طولانی‌مدت به روابط با سوریه دارد و به‌لطف ایستادگی رهبری و ملت سوریه، وضعیت میدانی بهبود پیدا کرده است. وی ازآمادگی کشورش برای ادامه ایستادن کنار سوریه و ارائه انواع کمک‌ها به این کشور برای تقویت این ایستادگی خبر داد.