kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
انگیزه متفاوت تیم‌ها برای کسب جواز صعود

تقابل پرسپولیس و پدیده این بار در جام حذفی /حریف سپاهان در نیمه نهایی امروز معرفی می‌شود

تیم‌های پرسپولیس و پدیده امروز در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف یکدیگر می‌روند، برنده این بازی در نیمه نهایی با سپاهان اصفهان بازی می‌کند.



سرویس ورزشی-

در تنها دیدار باقیمانده از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، عصر امروز دوشنبه از ساعت 17:15 دو تیم پرسپولیس و پدیده در ورزشگاه آزادی به دیدار هم می‌روند.پرسپولیس و پدیده کمتر از دو هفته قبل در تهران با هم دیدار داشتند که حاصل آن برتری دو بر صفر پرسپولیس بود.
کلاً در این فصل از جام حذفی به جز این دیدار 6 بار تیمها به فاصله کمتر از دو هفته در لیگ و جام حذفی با هم رو به رو شدند که 4 بار تیمی که بازی اول را پیروز شده در بازی دوم توانسته بردش را تکرار کند و در 2 نوبت نیز تیم مغلوب دیدار نخست در بازی دوم توانسته شکست را جبران کند.
پرسپولیس و پدیده جزو مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ امسال محسوب می‌شوند و یکی از این دو تیم می‌تواند به جمع 4 تیم برتر جام حذفی راه یابد. پرسپولیس با برانکو سال‌های موفقی را پشت سر گذاشته است. دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ دو بار فتح سوپرجام، کسب نایب قهرمانی آسیا، دستاورد دوران حضور برانکو در جمع سرخپوشان پایتخت است ولی این مربی همچنان در کسب موفقیت در جام حذفی ناکام بوده است. پرسپولیس برانکو تاکنون دوبار در مرحله یک چهارم نهایی حذف شده است و این بار به دنبال شکستن این طلسم است. پدیده مشهد نیز در 3 فصل گذشته در رسیدن به نیمه نهایی توفیقی نداشته است.
یحیی گل‌محمدی سرمربی پدیده با 2 قهرمانی یکی ازپرافتخارترین مربیان تاریخ جام حذفی است.هرچند که این مربی در تقابل‌های اخیر برابر تیم سابقش یک مغلوب تمام عیار بوده و در 4 مصاف گذشته برابر این تیم شکست خورده است.ولی گل‌محمدی در جام حذفی 2 بار با پرسپولیس روبه رو شده که هر دو بار با پیروزی گل‌محمدی و نهایتاً قهرمانی تیم تحت هدایت او همراه بوده است.
این دیدار دومین جدال پرسپولیس و پدیده در جام حذفی خواهد بود. تقابل قبلی در سال 92 و در زمانی بود که پدیده در لیگ برتر حضور نداشت و پرسپولیس پس از تساوی در وقت قانونی، در وقت اضافی با نتیجه 5 بر یک حریف را در هم کوبید.
پرسپولیس برای رسیدن به این مرحله تیمهای نود ارومیه و سپیدرود رشت را از پیش رو برداشته و پدیده نیز پس از حذف ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان به این مرحله رسیده است.تیم پیروز این دیدار در مرحله نیمه نهایی به مصاف سپاهان اصفهان خواهد رفت. در صورتیکه پرسپولیس به نیمه نهایی صعود کند، سپاهان میزبان این دیدار خواهد بود و در صورت پیروزی پدیده، میزبان از طریق قرعه کشی مشخص خواهد شد.
صحبت‌های برانکو و گل محمدی قبل از بازی امروز
پیش از برگزاری امروز، برانکو سرمربی پرسپولیس گفت: با تیمی بازی داریم که همین چند وقت پیش با آن بازی کردیم تیمی که در جمع صدرنشینان است و برای قهرمانی می‌جنگد. قبل از بازی با سپیدرود هم گفتم جام حذفی پر از حوادث غیرمترقبه است و هر اتفاقی ممکن است در آن بیفتد. دلیلش هم این است که تیم داماش گیلانی‌ها به فینال رسیده است.
وی افزود: به دنبال پیروزی هستیم و دلمان می‌خواهد به فینال برسیم. البته تا فینال راه خیلی خیلی سختی خواهیم داشت. به هر حال اگر پدیده را ببریم باید با سپاهان بازی کنیم. هدفمان قهرمانی در جام حذفی است. به همین خاطر هم در این مسابقه به دنبال مصلحت‌اندیشی و حساب‌گری نیستیم.
یحیی گل محمدی سرمربی پدیده هم درباره بازی تیمش برابر پرسپولیس گفت: جام حذفی تک مسابقه است و با لیگ خیلی فرق دارد. بازی خیلی سختی در آزادی داریم و نباید‌اشتباهات فردی بازی قبلی مقابل پرسپولیس را در بازی دوشنبه تکرار کنیم. بازی قبلی‌مان با پرسپولیس تجربه خیلی خوبی برای بازیکنان ما شد. قطعاً بازی خیلی سختی مقابل پرسپولیس پیش رو داریم، آنها تیمی پرمهره با کادرفنی خیلی خوب هستند و بازی مقابل چنین تیمی برای بازیکنان ما انگیزه و هیجان خاص خود را دارد. به هر صورت من امیدوارم که بازیکنان ما روز خوبی داشته باشند. این بازی جای هیچ‌اشتباهی را ندارد و هرگونه‌اشتباهی جای جبران نخواهد داشت. امیدوارم چه هوادارانی که در ورزشگاه حضور دارند و چه آنهایی که از تلویزیون بازی را نگاه می‌کنند، از بازی امروز لذت ببرند.
گل‌محمدی درباره اینکه گفته می‌شود باشگاه پدیده قصد دارد در صورت بازی کردن مهدی ترابی در بازی امروز از پرسپولیس به فیفا شکایت کند، گفت: نه، بحث شکایت مطرح نیست. ما فقط خواستیم بدانیم آیا بازیکنی که در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به میدان رفته است، دوباره می‌تواند برای تیم دیگری در این مرحله به میدان برود یا نه. طبق قانون فیفا این امر ممکن نیست، اما ما به سازمان لیگ نامه زدیم و خواستیم در این مورد استعلام بگیریم که هنوز پاسخی به ما نداده‌اند.