kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵

سیلی سخت ایران نطق فارسی ترامپ را باز کرد!

حضور حماسی و تماشایی ملت شریف و سربلند ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن، چنان فشاری بر ترامپ وارد کرد که مجبور شد به زبان فارسی خشم خود را نشان دهد. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شکست جمهوری اسلامی هم هست اما همزمان به زبان فارسی پیام خود را منتشر می‌کند، برای مذاکره با ایران غش و ضعف می‌رود، ارتش آمریکا هم دُمش را روی کولش گذاشته و در حال خروج از منطقه است.

روز دوشنبه پس از آنکه میلیون‌ها ایرانی بر خلاف تصور مقام‌های آمریکایی برای گرامیداشت چهلمین سالگرد وقوع انقلاب اسلامی به خیابان آمدند، مقام‌های آمریکایی از جمله شخص ترامپ به موضع‌گیری‌های نامتعارف و تند علیه ایران پرداخته و خشم خود را از این رخداد و ناکامی در تحقق رؤیای شکست انقلاب اسلامی ابراز کردند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته از هیچ تلاشی برای اعمال فشار به مردم ایران کوتاهی نکرده، دوشنبه شب در توییت‌هایی به زبان انگلیسی و فارسی، ایران را به ترور، سرکوب و فساد متهم کرد.
 ایران شکست خورده
یا آمریکا که در حال خروج از منطقه است؟!
ترامپ در توییت خود هشتگ چهل سال شکست را هم زده؛ این در شرایطی است که لیندسی گراهام سناتور آمریکایی چندی پیش گفته بود «اگر ما نبودیم، سعودی‌ها ظرف یک هفته فارسی صحبت می‌کردند» اکنون این ملت شریف و سربلند با حضور حماسی خود در صحنه کاری کرده که ترامپ مجبور است به فارسی بنویسد و خشم خود را نشان دهد! ایران شکست خورده یا آمریکا که سردمدارانش زبان فارسی را برای انتشار پیام‌های خود انتخاب کرده‌اند؟! ایران شکست خورده یا آمریکا که برای مذاکره با ایران غش و ضعف می‌رود؟ ایران شکست خورده یا آمریکا که پس از خرج 7 تریلیون دلار برای تجزیه خاورمیانه، امروز دُمش را روی کولش گذاشته و در حال خروج از منطقه است؟!
نکته قابل توجه در این توییت استفاده وی از تصویر و ادبیاتی است که در روزهای اخیر توسط گروهک تروریستی منافقین، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و گروه‌های برانداز نزدیک به لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (اف‌دی‌دی) به کار رفته است.
توییت خشم‌آلود ترامپ در حالی منتشر می‌شود که سال گذشته «رودی جولیانی» وکیل شخصی او و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جمع اعضای گروه تروریستی منافقین از رؤیای تغییر نظام در ایران صحبت کردند و مدعی شدند که جمهوری اسلامی ایران چهل سالگی را نمی‌بیند و منافقین می‌توانند کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران جشن بگیرند.
بولتون، ناکام در تحقق این هدف، در سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با انتشار دو توییت جمهوری اسلامی ایران را «شکست‌خورده» توصیف کرده و تلویحا به حمایت از ایجاد ناآرامی در ایران پرداخته است. او یک پیام ویدئویی هم منتشر کرده و باز هم مدعی شده که ایران سالگرد انقلاب‌های چندان بیشتری را نمی‌بیند. وی همچنین، بر خلاف گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتم متهم کرده است.
عصر روز دوشنبه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار یک پیام ویدئویی به تهدید ایران پرداخت و با عصبانیت مدعی شد که این می‌تواند «آخرین جشن سالگرد انقلاب» در ایران باشد.
حساب ارتش رژیم صهیونیستی در توییتر نیز با انتشار ویدئویی با محتوایی مشابه توییت نتانیاهو، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی متهم کرد.
این اولین بار نیست که مقام‌های آمریکایی به صراحت از تلاش برای ایجاد ناآرامی و تغییر نظام در ایران صحبت می‌کنند. در سال ۲۰۰۴، همزمان با رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، یک مقام ارشد دولت «جورج بوش» به رسانه‌ها گفته بود که اگر او بار دیگر به ریاست‌جمهوری برسد، «تغییر نظام در ایران» را یکی از اولویت‌های خود قرار می‌دهد.
به گفته آن مقام ارشد، بوش قصد داشت با حمایت از گروه‌های تروریستی، ایران را ناامن کرده و از این طریق به سمت تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کند. وی گفته بود: «اگر جورج بوش دوباره انتخاب شود، مداخلات در امور داخلی ایران، بسیار بیشتر خواهد شد.»
به گزارش فارس، از آن زمان ۱۵ سال گذشته و دولت بوش اکنون به سوژه یک کتاب کمیک بدل شده که قرار است هفته آینده در آمریکا منتشر شود.
چهل سال شکست آمریکا
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در توییتی در مورد چهار دهه تلاش آمریکا برای شکست دادن جمهوری اسلامی ایران، نوشت واشنگتن ۴۰ سال است که نتوانسته با واقعیت کنار بیاید.
ظریف نوشت: «40سال ناتوانی از پذیرش این واقعیت که ایرانی‌ها دیگر هرگز تحت انقیاد درنمی‌آیند. ۴۰ سال ناتوانی از منطبق کردن سیاست ایالات متحده با واقعیت. ۴۰ سال شکست در بی‌ثبات‌سازی ایران از طریق خون‌ریزی و پول خرج کردن.»
وی افزود: بعد از ۴۰ سال انتخاب‌های‌اشتباه، وقت آن است که «دونالد ترامپ» [رئیس‌جمهور آمریکا] در سیاست شکست‌خورده ایالات متحده بازنگری کند.