kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

جوان فلسطینی 2 صهیونیست را کشت 2 نفر را زخمی کرد و از صحنه گریخت

در جدیدترین عملیات استشهادی یک جوان ۲۳ ساله فلسطینی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «ارئیل» در شمال قدس اشغالی، دو اسرائیلی کشته و دو نفر دیگر هم زخمی شدند.

روز گذشته یک جوان ۲۳ ساله فلسطینی وارد یکی از کارخانه‌های منطقه صنعتی  نزدیکی شهرک «ارئیل» در شمال قدس اشغالی شد و اقدام به تیراندازی به سمت گروهی از صهیونیست‌ها کرد که بر اثر این تیراندازی دو صهیونیست کشته و دو صهیونیست دیگر نیز زخمی شدند.مجری عملیات موفق شد به سلامت از محل متواری شود و نیروهای امنیتی صهیونیستی اکنون تحقیقات برای یافتن او را آغاز کرده‌اند.  بنابر اعلام منابع خبری، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی شماری از شهرک‌های فلسطینی واقع در استان «سلفیت» در شمال کرانه باختری را بسته‌اند و در حال پاکسازی منطقه با کمک هلی‌کوپتر هستند. همچنین نیروهای اشغالگر ۱۳ فلسطینی را در جریان عملیات تفتیش و حمله که در استان‌های مختلف کرانه ‌باختری انجام دادند، بازداشت کردند.
واکنش گروه‌های فلسطینی
گروه‌های فلسطینی عملیات جوان ۲3 ساله فلسطینی در شهرک «ارئیل» را تبریک گفتند.
جنبش حماس اعلام کرده که این عملیات ثابت کرد تلاش‌های تشکیلات خودگردان برای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی، تلاشی بی‌نتیجه و شکست خورده است و جوانان فلسطینی بر مبارزات علیه این رژیم اصرار دارند. «داود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی نیز تاکید کرده که عملیات قهرمانانه در رام‌الله، پاسخ کرانه باختری به جنایات دشمن صهیونیستی علیه غزه و قدس و دست‌درازی به مسجد‌الاقصی و خان احمر بود. کمیته‌های مقاومت نیز عملیات ارئیل را تبریک گفته و آن را نشانه پایبندی ملت فلسطین به گزینه مقاومت و مقابله با طرح‌های تجاوزکارانه و توسعه‌طلبانه دشمن در اراضی اشغالی عنوان کردند. گفتنی است رژیم اشغالگر قدس طی ماه‌های اخیر و در جریان راهپیمایی‌های روز بازگشت بیش از 230 نفر را به شهادت رسانده و 23 هزار نفر را مجروح و مصدوم کرده است.