kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰

اعتراض گسترده مردم نیشابور به هتاکی عضوشورای شهر به عزاداران حسینی(ع)

یکی از کاربران اینستاگرامی نوحه‌ای از محمود کریمی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. اما این یک پست عادی نبود. اتفاقاتی که در پی این پست افتاد واکنش‌های فراوانی به همراه داشت. ماجرا این بود که «رضا مهرداد» عضو شورای اسلامی شهر نیشابور که در قسمت نظرات این پست مداحی، جمله‌ای نوشت که دل عزاداران حسینی را لرزاند.



مهرداد که خود را در اینستاگرامش کارشناسی ارشد علوم سیاسی، عضو شورای اسلامی شهر نیشابور، مدیرمسئول هفته‌نامه خیام‌نامه و اصلاح‌طلب معرفی کرده در ذیل این پست نوشت:‌ «اگر حسین نبود. چطور این‌گونه مردم را تحمیق می‌کردید؟»
مشخص نیست که عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) چرا تا این اندازه به عصبانیت این عضو شورای شهر منتهی شده است؟ اما دردناک آن است که در نخستین کشور شیعه در جهان کسی در پست شورای شهر به اعتقادات میلیون‌ها نفر توهین کند!
حتی اگر از همه معیارهایی که یک شخص برای نمایندگی مردم ایران باید داشته باشد چشم پوشی کنیم قطعا شعور احترام گذاشتن به اعتقادات دیگران خصوصیتی است که در همه جای جهان پذیرفته شده است. به این ترتیب این نماینده عضوشورای شهر حتی کمترین معیارها را نیز ندارد.
تجمع اعتراضی در مقابل شورای شهر
به دنبال این توهین، کانون بسیج مداحان و هیئات مذهبی شهرستان نیشابور با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اهانت عضو شورای شهر نیشابور به عزاداران حسینی واکنش نشان دادند و امروز نیز با تجمع در مقابل ساختمان شورا خواستار برکناری وی شدند.
به گزارش فارس، همچنین امام جمعه این شهر نیز خواستار تعلیق وی از سمت‌های اجرایی تا زمان رسیدگی به جرم شده است.
هتاکی عضو شورای شهر نیشابور به عزاداران حسینی(ع) خشم و عصبانیت مردم و تجمع اعتراضی آنها را در مقابل ساختمان شورای شهر درپی‌داشت ضمن آنکه در فضای مجازی نیز این موضوع بازتاب گسترده‌ای داشته است.
بعد از حواشی به وجود آمده درباره شورای شهر بابل این دومین خبر در طول ده روز گذشته از شوراهای شهر در سطح کشور می‌باشد که با واکنش شدید افکار عمومی مواجه شده است.  بسیاری از کاربران فضای مجازی نیز به این هتک حرمت واکنش نشان دادند و با هشتگ تفاله‌های عاشورای 88 و نتیجه لیست امید پست‌هایی درباره آن منتشر کردند.
باید گفت نتیجه عدم نظارت و تایید صلاحیت برکسانی که نامزد عضویت در شورای شهر هستند این گونه می‌شود که از سال گذشته شاهد حاشیه‌های شوراهای شهر هستیم. سؤال این است که عضو شورای شهر تهران که تفاوت میان دفاع و حمله و تجاوز را نمی‌داند یا فساد اخلاقی جمعی از شورای شهر بابل و نیز این موضوع که خریدهای میلیاردی برای خودرو و تبلت برای شورای شهر تهران حاشیه‌ساز می‌شود اما یک عضو آن به برنج و روغن هیئت‌ها اعتراض می‌کند!